تکریم مردم بسیار حائز اهمیت است، وعده دادن بی پشتوانه و شعار پوچ به دور از عقلانیت است. - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : بازدید تیم خبری نی زار به همراه سارانی عضو فعال و پر تلاش شورای شهر زاهدان و راشکی شهردار منطقه یک زاهدان از پروژه های در دست اقدام این منطقه.

IMG-20151117-WA0005

در این بازدید که به درخواست رسانه نی زار از شورای شهر و شهرداری منطقه یک زاهدان صورت گرفت، سرکار خانم راشکی شهردار منطقه یک زاهدان از فعالیت های انجام شده و چشمگیر زیبایی که در نوع خود شاید اولین ها در شهر زاهدان بود ارائه گزارش کرد.

IMG-20151117-WA0002

راشکی افزود : تلاش شبانه روزی من و همکارانم در شهرداری منطقه یک زاهدان این است تا آرامش و رضایت را در چهره مردم شهر زاهدان و خصوصا ساکنین منطقه یک زاهدان ببینیم، بزرگترین افتخار من بعنوان خادم مردم زاهدان این است که از هیچ فرصتی برای خدمت به ساکنین منطقه یک زاهدان کوتاه نیامده ام و با دل و جان تا به ثمر نشستن پیگیر هستم.

IMG-20151117-WA0006

سارانی عضو فعال شورای کلانشهر زاهدان در جریان بازدید از پروژه های در دست اقدام گفت : توجه منطقی به محله محوری و مشارکت سازی مردم دو دخالت مستقیم مردم در امر مشورت پذیری و ارائه راهکار، انعکاس مطلوب مشکلات وپیگیری تاحصول نتیجه است ، احداث سرای محله و تقویت آن به عنوان بازوی محرک و احترام به جایگاه مردم،تکریم مردم بسیار حائز اهمیت است.

پرویز سارانی گفت : طرح پرسش توسط مردم،خودبه خود رویکرد شورا و مسئولین رابه سمت طرح مسئله و بحث و تبادل نظر و رسیدن به اجماع برای مدیریت واحد شهری و هدف غایی حل مشکلات مردم خواهد‌بود.
وعده دادن و شعار به دور از عقلانیت است، باید تلاش برای حل مشکلات و مدیریت منابع و امکانات وبهره وری مطلوب از امکانات موجود کرد.

عضو شورای کلانشهر زاهدان افزود : مشکل بزرگ متولیان شهری نداشتن آمار دقیق ازجمعیت،نفوس،معابر،سرانه های آموزشی،فرهنگی، ورزشی،خدماتی،بهداشتی است، این امر در تمامی سیاست گذاری، تعریف چشم اندازها و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت تاثیر بسیار منفی گذاشته وخواهد گذاشت.
این مشکل بسیار مهم واستراتژیک توان برنامه ریزی شهری مبتنی برعدالت محیطی را نیز خواهد گرفت و نیاز اساسی در تجدید نظر اصولی در طرح تفصیلی شهر دارد، اصلی ترین معضل سیاست زدگی آمار فوق میباشد که اگر مسئولان امر از این لاک خارج شوند و آمار مستدل و متقنی از معضلات اجتماعی و فرهنگی زاهدان ارائه نمایند قطعا میتوان برای رفع آن برنامه‌ریزی جامع و واقع بینانه ای را ترسیم کرد همچنین انحصاری بودن فعالیت های مختلف و عدم استفاده از آرا و نظرات صاحبان فکر و اندیشه وعدم استفاده از ظرفیت های اجتماعی انسانهای دارای نفوذ از جمله علما،اندیشمند ان نخبگان، وریش سفیدان محلی که هرکدام از عزیزان باتوجه به شرایط زمانی و مکانی میتوانند حلال مشکلات لاینحل جامعه باشند.

وی گفت : سیاست شورای چهارم حل مشکلات ریشه ای شهر زاهدان از جمله بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر زاهدان، مطالعه طرحها ی موضوعی وموضعی از جمله مطالعه پهنه شمالی شهر و طرحها و المانهای محرک توسعه در سطح شهر مانند میادین،پارکها،وطراحی سهری وکیفی سازی فصاهای شهری،سیما و منظرشهری و مهمتر از همه جلوگیری از رشد افقی شهر و سرمایه گذاری برای بهسازی بافتهای فرسوده وناکارامد شهری بوده همچنین براین باوریم درخصوص جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیشترین تلاش را انجام داده وانتظار داریم دستگاه های موازی وذیربط دراین زمینه همراهی لازم را داشته و در این تحرک همراه باشند.

IMG-20151117-WA0003

سارانی تاکید کرد : باتوجه به مشکلات وکاستی های تاریخی شهر زاهدان و رشد بی رویه جمعیت و به تناسب آن عقب ماندگی توسعه شهری و باتوجه به اینکه زاهدان پیشانی جنوب شرق جمهوری اسلامی ایران بوده و هم مرز بادوکشور بحران خیز افغانستان و پاکستان و تنها معبر کریدور هوایی استان و دارای بیشترین ضریب حاشیه نشینی و فرسودگی شایسته هست دولتمردان و نمایندگان استان تمامی تلاش خویش را برای اصلاح معضلات و تقویت نقاط قوت مبذول درزمینه تامین و تخصیص اعتبارات اقدام و مردم و سایر دستگاههای اداری با توجه به پایین بودن سرانه درآمدی شهر نسبت به کل مراکز استانهای کشور مساعدت و همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.