روحانی لایحه ایجاد منطقه آزاد سیستان را به مجلس فرستاد/تلاش دولت تدبیر و امید برای تصویب منطقه آزاد سیستان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی سیستان و بانه – مریوان” را برای طی تشریفات قاتونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش نی زار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این لایحه، به دولت اجازه داده می شود در استان سیستان و بلوچستان منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان و در استان کردستان منطقه آزاد تجاری – صنعتی بانه – مریوان را در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می رسد، ایجاد نماید.
در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است:
یکی از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور، کاهش موانع قانونی است که این امر از طریق تأسیس مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی میسر است. لذا به منظور رفع موانع رشد و توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در برخی مناطق کشور، لایحه زیر برای طی تشریفات قانونی تقدیم می شود:

“لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی سیستان و بانه – مریوان”
ماده واحده – به دولت اجازه داده می شود در استان سیستان و بلوچستان منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان و در استان کردستان منطقه آزاد تجاری – صنعتی بانه – مریوان را در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می رسد، ایجاد نماید. مناطق آزاد یادشده بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۷۲- با اصلاحات بعدی آن، اداره خواهند شد.