درخواست استاندار برای بررسی جداگانه لایحه منطقه آزاد سیستان/منطقه آزاد امید مردم سیستان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار – دکتر رحمانی فضلی درجمع اعضای شورای اداری استان اظهار داشت : عملکرد ما به عنوان متولیان حکومت متضمن زندگی و شرایط زندگی مردم است . و در روز قیامت برای پست ها و صندلیهایی که تکیه کرده ایم بایستی جوابگو باشیم .

MONA7366

به گزارش نی زار، جلسه مشترک  شورای اداری استان و اعضای هیاتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات  با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و سایر اعضای شورای اداری استان در محل استانداری برگزار شد .

دکتر رحمانی فضلی در این جلسه با تبیین موضوع انتخابات اظهار داشت : بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی  به اینجانب ، انتخابات باید در فضایی آرام ، قانونی و باشکوه برگزار شود و ادامه داد : انتخابات باید تبدیل به نماد وحدت و انسجام شود  .

وی گفت : دولت مصمم است انتخابات را کاملا قانونی ، بامشارکت حداکثری و در فضایی آرام توام با امنیت و با حفظ وحدت و انسجام برگزار نماید .

وزیر کشور افزود : ما در هر مقطعی باید به یک گونه قدرت خود ر ا نشان بدهیم  روزی جنگیدیم و روزی در برابر تحریمها و محاصره اقتصادی مقاومت کردیم وامروز باید قدرت مان را در قالب انتخابات سالم  و تعیین یک مجلس با شکوه خبرگان و توانمند شورای اسلامی به جهانیان نشان دهیم .

وی چارچوب انتخابات را قانون اساسی دانست و افزود : نباید مسائل قومی و قبیله ای و تنگ نظری انتخابات را تحت الشعاع قرار دهدچراکه در نظام جمهوری اسلامی همه برابرند و کسانی که مقید به قوانین جمهوری اسلامی هستند اجازه فعالیت و خدمت دارند .

وزیر کشور  بااشاره به آغاز هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبرگرامی اسلام ( ص) افزود : در شرایط کنونی  رویکرد بین الملل به نفع کشور ماست به طوریکه در معادلات جهانی روی ایران حساب بازمی کنند  و همه قدرتها به دنبال استفاده از ظرفیت و قابلیت ایران در برقراری توازن هستند که این صلابت ، عزت و هیبت ایران نتیجه رهنمودهای مقام معظم رهبری و وحدت وهمبستگی ملت و دولت است .

وی خطاب به مسئولین استان گفت : نظام برنامه و بودجه موجود نمی تواند جوابگوی نابرابری و عدم توازن و مشکلات این منطقه باشد لذامسئولین با توجه به ظرفیتهای استان موظف به ابتکار و خلاقیت و بهره وری لازم از اعتبارات موجود هستند  .

وی در این راستا اضافه کرد : شما مسئولین باید حامی مردم باشید و با گشاده رویی و فراخ سینه سرمایه گذاران را جذب کنید چراکه در نظام جمهوری اسلامی سرمایه گذارباید احساس امنیت کند واین راهکاری برای موفقیت اقتصادی و توسعه استان است .

مقام عالی وزارت در پایان افزود : راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به نفت و دولت است چرا که وابستگی به نفت اقتصاد را نابود می کند و در اقتصاد مقاومتی محور اصلی مردم و توانمندیهای داخلی است .

استاندار :خواستار بررسی منطقه آزاد سیستان به طور جداگانه در مجلس شورای اسلامی هستیم.

سفر وزیر کشور به زاهدان

مهندس هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه خواستار بررسی لایحه منطقه آزاد سیستان به طور جداگانه در مجلس شورای اسلامی شد و افزود : امید مردم سیستان به ایجاد منطقه آزاداست وبا توجه        به خشکسالیهای پی در پی این تنها نسخه اثر بخش در تحول و توسعه منطقه خواهد بود .

وی افزود : شرایط خشکسالی از سویی باعث رنجش مردم منطقه شده و مردم به عنوان سرمایه های ارزشمند در حال کوچ و روی آوردن به سمت حاشیه نشینی هستند.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ روستا در سطح استان به وسیله تانکر آبرسانی میشوند، خواستار عنایت ویژه ستاد بحران برای رفع این معضل شد.

استاندار همچنین خواستار تشکیل سازمان توسعه و عمران سواحل مکران و سیستان شد وگفت: اگر بتوانیم عمان و هیرمند را به هم متصل کنیم تجارت و بازرگانی به عنوان یک عنصر امید بخش و نجات بخش برای منطقه تاثیرگذار خواهد بود .

وی در ادامه بر تغییر نوع نگاه به استان و تغییر نگاه صدا و سیما و رسانه ها به استان تاکید کرد .

رئیس شورای اداری استان همچنین در پایان اظهار داشت :دولت در سخت ترین شرایط مالی کشور که حاصل خصومت بیگانگان بود با اختصاص بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار زمینه جهش و توسعه را برای استان فراهم کرد.

 در این جلسه حجت الاسلام راهداری امام جمعه موقت زاهدان و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی استان گزارشی از وضعیت موجود استان ارائه نمودند.

در پایان جلسه وزیر کشور با اهداء لوحی ازخانواده شهید اسحاق سیاسر از شهدای گرانقدر مرزبانی استان تشکرو قدردانی نمود.