دادستان زابل: با تبلیغات زود هنگام برخورد می شود/ تخریب کاندیداها جرم بوده و با جدیت پیگیری خواهد شد - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار – دادستان زابل گفت: درحال حاضر مهمترین مشکلی که در راستای انتخابات با آن مواجه هستیم بحث تبلیغات خارج از موعد و زودهنگام است که متاسفانه در برخی اوقات شاهد آن هستیم.

ابوالفضل نجفی

به گزارش نی زار، ابوالفضل نجفی درنشست با اصحاب رسانه سیستان، اظهار داشت: تبلیغات طبق قانون انتخابات یک بازه و چارچوب مشخصی دارد که یک هفته قبل از رای گیری شروع و ۲۴ ساعت قبل از رای گیری خاتمه می یابد ولی خیلی از کاندیداها به این موضوع توجه نمی کنند.

وی ادامه داد: همه کاندیداها باید به این توجه داشته باشند که تبلیغات چه در فضای واقعی چه در فضای مجازی فقط در همان بازه زمانی امکان پذیر است و اگر خارج از آن بازه، تبلیغاتی صورت گیرد مرتکب تخلف شده اند و با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که متاسفانه وجود دارد بحث تخریب است که از سوی برخی از افراد صورت می گیرد یعنی به جای اینکه توانایی های خودشان را معرفی کنند برای رسیدن به اهداف شان، بقیه را تخریب می کنند که این مورد نیز از جمله مصادیق مجرمانه می باشد.

دادستان زابل افزود:هرگونه توهین، تهمت و نشر اکاذیب که به ناحق در خصوص کاندیدایی از سوی کاندیدای دیگری صورت گیرد در قالب مصادیق جرم های انتخاباتی گنجانده شده و با جدیت پیگیری می شود.

نجفی ادامه داد: تخریب رقبار اگر در قالب مصادیق جرم باشد، در احراز صلاحیت کاندیدا، قطعاً تاثیر گذار خواهد بود و صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی تا زمان رای گیری همچنان قابل بررسی است.

وی همچنین از راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب زابل خبر داد و افزود: این شعبه به صورت ویژه به تخلفات رسیدگی خواهد کرد، قانون با صراحت مصادیق تخلفات انتخاباتی را ذکر کرده است و اگر گزارشی در این زمینه صورت گیرد رسیدگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سعی و تلاش براین است تا نظارت بیشتری روی بحث رسانه های مجازی در فضای سایبری داشته باشیم چون فعالیت دراین فضا نامحدود است.

دادستان زابل همچنین خطاب به رسانه ها نیز گفت: اولین خصیصه ای که یک رسانه باید داشته باشد عدالت و بیطرفی است یعنی اگر مطلبی را منتشر می کند بانهایت بی طرفی و نگاهی عادلانه داشته باشد و نباید از شخص و یا یک طیف خاصی طرفداری نماید اگر رسانه به این سمت رفت و از خط مشی بیطرفانه خود خارج شد راه را به بیراهه برده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا