خطبه های نماز جمعه زابل به امامت حجت الاسلام و المسلمین کیخا - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نـــــــی زار : ایام شهادت حضرت صدیقه الطاهره حضرت فاطمه الزهرا (س ) را خدمت همه شما مومنین و مومنات و همه کسانی که صدای این حقیر را می شنوند تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که خداوند به همه ی ما توفیق عنایت فرمایید که حداکثر استفاده را از محافل و مجالس فاطمیه ببریم تا توشه ی آخرت کسب کنیم و از خـداوند طلب می کنیم عرض سلام و تسلیت ما را در این ایام سوگ و ماتم خـدمت صـاحب عـزا حضـرت بقیه الاعظـم تقـدیـم بدارد .

 

جا دارد از همه ی ملت غیور و قهرمان ایران اسلامی ، مخصوصا مردم استان سیستان و بلوچستان و بالاخص مردم عزیز دارالولایه سیستان بخاطر حضور چشم گیرشان در انتخابات هفتم اسفند ماه تشکر داشته باشم .

 

چشم دشمنان اسلام مثل همیشه کور شد و مردم ایران اسلامی بار دیگر دموکراسی واقعی و مردم سالاری دینی را به رخ جهانیان کشیدند و نشان  دادند که گوش به فرمان رهبر عزیزشان  می باشند و همه سرباز ولایت هستند .

 

از خصوصیات انتخابات مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی که در هفت اسفند شکل گرفت چند خصوصیت را می توان اشاره کرد :

ویژگی اول : مشارکت حداکثری  

در کل ایران حدود ۶۲ درصد مشارکت داشته اند و در سیستان حدود ۷۰ درصد ، و این در حالیست که در انتخابات پارلمانی در سطح دنیا حداکثر ۳۵ درصد مردم شرکت می کنند اما در ایران حدود ۶۲ درصد شرکت کردند و این نشان دهنده اقتدار مردم ایران اسلامی و حضور مردم در صحنه ها و مشارکت در اداره کشورشان است  .

 

ویژگی دوم : سلامت در انتخابات

مثل همه انتخابات جاری در طول ۳۷ سال انقلاب اسلامی این انتخابات هم در سلامت کامل برگزار شد که جا دارد از همه مسئولین اجرایی ، نظارتی ، امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) تشکر کنیم .

 

ویژگی سوم : انتخابات آزاد در اوج رقابت سالم

همه آمدند در صحنه و کاندیدها مورد نظر خود را معرفی کردند و از همه کاندیدهای عزیزی که خود را در معرض رای مردم قرار دادند و باعث گرمی تنور انتخابات شدند و از همه عزیزانی که در ستادها حاضر شدند از همه تشکر می کنیم و عزیزانی که منتخب مردم شده اند وقول هایی که داده اند انشالله به آن قول ها عمل کنند و بعد از انتخابات همه مثل گذشته با هم برادر باشیم ؛عزیزانی که رای نیاورده اند به کسانی که منتخب شده اند تبریک بگویند و آنهایی که منتخب شده اند از دیگـران تشکر کنند .

از دو نماینده منتخب مردم که قبلا انتخاب شده اند تشکر می کنیم که زحمت زیادی را متقابل شده اند  و اجرشان را خداوند بدهد و این عزیزان چهار سال از عمر شریف شان را برای خدمت به مردم صرف کردند .

 

ویژگی چهارم : امنیت انتخابات

علاوه بر اینکه تهدیدها از طرف دشمنان اسلام اعلام شده بود و گروهای تروریستی قصد داشتند طبق خبرها با یکسری عملیات تروریستی این انتخابات را تحت الشعاع قرار بدهند که بحمدالله قبل از هر اقدامی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و نقشه های آنان با شکست مواجه شد.

 

ویژگی پنجم : رعایت حق الناس

رعایت حق الناس یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بود که در این رابطه با بیان ۱۴ محور این موضوع را توضیح دادند و الحمدالله رعایت شد ؛ پیروز این حماسه بزرگ  ، پیروز این انتخابات هفت اسفند مردم عزیز ایران اسلامی هستند که به ندای رهبر عزیزشان لبیک گفتند و در فضای آرام و آزاد به پای صندوق های رای آمدند و با دست خودشان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین مجلس شورای اسلامی را شکل دادند و افرادی را مشخص کردند که به مدد الهی در چارچوب نظام و در مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی به خدمت خالصانه و بی منت به ملت شریف ایران اهتمام داشته باشند .

 

امیدواریم مسئولین عزیز ما قدر این مردم را بدانند که می دانند و برایشان آرزو موفقیت داریم و انشالله منتخبین مردم که با دست مبارک و بصیرت این مردم انتخاب شده اند نگاهشان به مشکلات منطقه باشد و رهبر عزیزمان فرمودند هر کجای ایران که هستید همان جا را با هر مسئولیتی که دارید همه جا را دنیا و ایران خودتان بدانید و اگر ما در یک روستا هستیم و دهیار عزیز بتواند آنرا بدرستی مدیریت و اداره کند انگار ایران را اداره کرده اند .

 

امیدواریم مشکلات سیستان بزرگ که ملموس و مشهود است و همه مطلع هستیم با درایت منتخبین مردم و با حضور همیشه در صحنه مردم لحظه به لحظه انشالله مرتفع گردد .

 

شنبه ۲۲ اسفند سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ( ۱۳۵۸ه ش) و روز بزرگداشت شهدا و همچنین سالروز درگذشت عالم مجاهد آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی و ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی که در هفته جاری می باشد را گرامی می داریم.