از اصحاب اندیشه، قلم و فرهنگ شهرستان زابل تجلیل شد+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نـــــی زار : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زابل در اقدامی تحسین برانگیز و کم سابقه طی مراسمی باشکوه  از اصحاب اندیشه، قلم، فرهنگ و هنر این شهرستان تجلیل کرد.

به گزارش نی زار، در این مراسم که با حضور گسترده اهالی فرهنگ و هنر و اندیشه سیستان همراه بود، بیش از ۱۹۰ نفر از فعالین فرهنگی شهرستان زابل در محل سالن اجتماعات فرمانداری زابل مورد تقدیر و تکریم مسئولین منطقه قرار گرفتند.

عباس باقری ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم گزارش مختصری از فعالیت های این اداره در سال گذشته ارائه ، و از بودجه بسیار اندک حوزه فرهنگ و هنر در سیستان ابراز گلایه کرد.

در ادامه این نشست بزرگ فرهنگی امام جمعه و فرماندار ویژه شهرستان زابل به ایراد سخنرانی پرداختند.

از دیگر برنامه های این مراسم شاهنامه خوانی; این یادگار حکیم توس که بخش انکار ناپذیری از فرهنگ و هنر سیستان نیز محسوب می شود، بود که توسط سیستان دختی نوجوان با پوشش اصیل سیستانی اجرا شد و مورد تشویق حاضرین در این نشست قرار گرفت.

در پایان این برنامه از ۱۹۰ نفر فعال فرهنگی و اصحاب قلم و اندیشه سیستان توسط فرماندار ویژه شهرستان زابل، امام جمعه محترم، رییس سازمان تبلیغات، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای دانشگاه های سیستان تجلیل بعمل آمد.

رسانه نی زار از این اقدام ارزنده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و خواستار استمرار برنامه های اینچنینی به منظور ایجاد انگیزه و نشاط در فعالین منطقه می باشد.

در ادامه تصاویر از این نشست :