انقلاب اسلامی در واقع تبلور و ظهور شخصیت امام راحل بود/مردم از نمایندگان جدید درخواست های زیادی دارند که باید رسیدگی شود/تجلیل از نمایندگان ادوار سیستان به زودی… - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : متن خطبه ی دوم چهاردهم خرداد ماه سال ۱۳۹۵ نمازجمعه شهرستان زابل به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا ـ امام جمعه شهرستان زابل

امروز جمعه ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)  را به همه ما عزیزان تسلیت عرض می کنم ، عزیزی که خداوند متعال به وسیله ی او ملت ایران را از چنگال طاغوت و حُکومت ظلم و فساد نجات داد و توفیق عنایت کرد که زیر بیرق اسلام عزیز نفس بکشیم و زندگی کنیم.

ملتی که تحقیر شده بودند ، ملتی که زیر چکمه های طاغوت ، عزت ، شرف و آقایی خودشان را پایمال می دیدند ، به وسیله ی امام راحل عظیم الشان خودشان را پیدا کردند و با وحدت کلمه حول محور ولایت فقیه قیام و اسلام را بر این کشور پهناور حاکم کردند .

امام راحل عظیم الشان با اندیشه بلند خود که بر مبنای محکم استوار بود سکان رهبری و هدایت مردم را در دست گرفت ، اندیشه یی که بر مبنای امربه معروف و نهی از منکر بود و در واقع حکومت اسلامی عینیت بخشی و مصداق اتم و اکمل امر به معروف و نهی از منکر است .

حُکومتی که تحت لوای آن معارف باشد و جلوی طاغوت را گرفته باشد؛ اندیشه یی که بر مبنای وحدت جهان اسلام است و در منظومه ی فکری امام راحل دعوت جمیع مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی به وحدت و یکپارچگی و دور شدن از اختلافات و درگیری ها است .

ملت بزرگ ایران اسلامی با رهبری امام راحل العظیم الشان ، انقلابی را شکل دادند که در واقع تبلور و ظهور شخصیت امام راحل بود ، بگونه ای که اگر کسی بخواهد انقلاب را بداند می بایست شخصیت امام راحل را مطالعه کند .

دشمنان اسلام هم این را می دانند که اگر بخواهند انقلاب را از مردم بگیرند و در واقع انقلاب را از مسیرش منحرف سازند باید شخصیت امام (ره) را تحریف کنند و همه ی ما باید مواظب توطئه های دشمنان باشیم .

مقام معظم رهبری تحریف ارکان اصلی شخصیت امام راحل (ره) را هشدار دادند و فرمودند : در حقیقت ، هویت و اصول انقلاب ما خطوط برجسته ی شخصیت امام را هم تشکیل می دهد و هر چه راجب انقلاب بگوییم در واقع درباره ی امام سخت گفته ایم .

ایران اسلامی یک کشور بسیار ثروتمند است کشوری که در چهارراه حساس جهانی واقع شده است اینها باعث شده که استکبار جهانی همیشه چشم طمع به این کشور عزیز را داشته باشد ؛ لذا چشم دیدن این انقلاب را ندارد ، انقلابی که هم ایران را از ریر سلطه ی آنها نجات داد و هم باعث بیداری دیگر مظلومان جهان شد ؛ خورشیدی که پرتوی نورش ظلم ها  را کنار می زند و فکرها را روشن می سازد .

یکی از شیطنت های استکبار جهانی و مزدورانش تحریف شخصیت امام راحل است می خواهند شخصیت امام را طوری دیگر معرفی کنند ؛ مقام معظم رهبری فرمودند : امام را نباید صرفاً بعنوان یک شخصیت مُحترم تاریخی مورد توجه قرار داد ، بعضی این طور می خواهند ، یک شخصیت محترمی که در تاریخ این کشور روزگاری ، فعال و مفید بود ، بعد هم از میان جمعیت رفت و روزگار او تمام و فراموش گردید ، نامش را با تجلیل می آوریم صرفاً همین !!!  بعضی ها می خواهند امام را اینطور معرفی کنند و اینطور تلقی کنند این غلط است ؛ رهبر معظم اشاره فرموند که اگر ملت ایران بخواهد به اهداف و آرمان ها خود برسد باید راه امام بزرگوار را درست بشناسند و تحریف شخصیت و راه امام منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ، ملت ایران است .

امروز ۱۴ خُـرداد  سالروز انتخاب حضرت آیتالله العظمی خامنهای به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان  در سال ( ۱۳۶۸ه.ش –  ۲۹شوال  ۱۴۰۹ه.ق) است شخصیتی که تکرار کننده شخصیت امام راحل است ، همان فقاهت ، همان علم و تقوایی ، همان شجاعت ، حمکت و فرزانگی و همان بصیرت و مدیریت را دارند .

امام راحل فرمودند : ولایت فقیه ، ولایت بر امور است که نگذارند این امور از مجاری خودش بیرون رود ، بر مجلس و رئیس جمهور نظارت کند  که مبادا یک جا پای خطایی بردارند و نظارت بر همه ی دستگاه ها داشته باشند که مبادا یک کار خلافی از آنها سر زند؛ فرمودند : مثل آقای خامنه ای پیدا نمی کنید و فرمودند من آقای خامنه ای را بزرگ کردم.

شنبه  ۱۵خرداد  ۲۸شعبان سالروز زندان یشدن حضرت امام خمینی(ره) به دست مأموران ستم شاهی
( ۱۳۴۲ه.ش) و الروز قیام خونین  ۱۵خرداد ( ۱۳۴۲ه.ش/  ۱۲محرم  ۱۳۸۳ه.ق ) است ، قیامی که با عاشورای ابی عبدالله الحسین (ع) شروع شد و از همان اول نشان داد که ادامه دهنده قیام کربلاست .

این قیام خونین در واقع مبدا و نقطه ی شروع انقلاب بود که در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید ؛ مسئولین عزیز ببینند که برای این انقلاب چه خون ها داده شده است ، چه عزیزانی مفقودالاثر شدند و چه فرزندانی که یتم شدند؛ مواظب باشیم پُشت این میز و صندلی خیانت به خون شهدا صورت نگیرد و آستین خدمت به مردم و نظام را بالا بزنیم  و اگر نمی توانیم استعفا بدهیم و آخرت خودمان را خراب نکنیم .

اگــر خیانتـی صـورت گیرد و اگر مسئولی افکار آمــریکــایی را در کشـور رواج دهد و پروژه نفــوذ دشمن را تکمیل کند حــرارت خون شٌهدا دودمانش را نابود می کــند .

یکی از برنامه های دُشمن رواج فسـاد و بی بند وباری در جامعه است ؛ برگــزاری مجالس مُختلط رقص و ابتذال به اسم شـاد کــردن یعنی چــه ؟؟ آیا هر تحرکی نشانه سلامت جسم و نشاط است ؟؟در دانشگاهها کارهـای خوبی علمی انجام می شود و چشم امید جامعه برای رشد فرهنگی به حوزه و دانشگاه است ، مسئولین عزیز توجه بیشتری به نحوه ی اجــرای مراسمات داشته باشند و بصورت شــرعــی مراسمات مفّرح و نشاط آور داشته باشند .

بمناسبت شروع بکار مجلس دهم ، به دو نماینده عزیز که به مجلس دهم راه پیدا کرده اند تبریک عرض می کنم و آرزوی موفقیت  برای هر دوی این عزیزان دارم و از نمایندگان اسبق جناب آقای دکتر حُسینی و سرکار خانم دکتر عالــی به خاطر زحمات شان در دوره ی قبل کمال تقدیر و تشکر را داریم و به زودی ان شاء الله  طی مراسمی تجلیلی از تمام نمایندگان در ادوار گذشته و دوره جدید توسط فرهیختگان مردم سیستان انجام خواهد شد .

از دو نماینده عزیز که هر دو از سرمایه های سیستان هستند مردم درخواست های زیادی دارند که مستحضر هستند ، در خواست می کنیم توجه ویژه ای به مرز داشته باشند ، قول های داده شد و اخیراً هم تحرکی در مورد مرز و بازارچه های مرزی شنیده شد که امیدواریم نتیجه اش در بازار و سر سفره ی مردم دیده شود ؛ البته گفته شده که تا شعاع ۲۰ کیلومتر حق استفاده دارند ، که این جالب نیست ….

خشکسالی بر تمام پهنه ی دشت وسیع سیستان اثر گذاشته ولی این طرح ساکنین تا شعاع ۲۰ کیلومتری را شامل می شود و عین همین مورد در حقوق کارمندان دیده می شود ، ریزگردها به چشم همه میرود ، تنگی نفس برای همه مردم سیستان ایجاد می کند اما از نعمت مرزنشینی کارکنان شهرستان زابل محروم باشند ؟ نمی دانیم با چه منطقی نقشه ی شهرستانها در وزارت کشور ترسیم شده است …….

قرار بود تخفیفی در مورد برق سیستان لحاظ شود اما دیده نشود …. مُشکل آزاد راه زابل ـ زاهدان هم دردش دارد خیلی طولانی می شود … سهیم شدن ۵ شهرستان سیستان از عواید و منافعز مرز … مرز سیستان که ماهانه ۲۰ میلیارد تومان در آمد دارد یک چهارم آنرا به ۵ شهرستان بدهند که از استاندارهای شهری خیلی خیلی فاصله دارند …

قانونی در مجلس تصویب شود که اداره آب زاهدان موظف گردد که درصدی از درآمد حاصله از فروش آب چاه نیمه را به مشترکین خودش به شهرستان های سیستان پرداخت کند ….. منطقه آزاد را پی گیر باشید و برای شما آرزوی موفقیت داریم و همواره در کنار شما هستیم .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.