حضور دو کبدی کار سیستانی در لیگ کبدی ستارگان جهان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نـــــی زار : رئیس هیات کبدی سیستان و بلوچستان گفت: معراج شیخ و هادی اشترک دو کبدی کار سیستان و بلوچستان برای سومین بار متوالی در لیگ کبدی ستارگان جهان در کشور هندوستان حضور دارند.

به گزارش نی زار، سعید مقدم بقا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معراج شیخ و هادی اشترک با حضور در تیم ملی ایران بدلیل نقش آفرینی در بازیهای اینچئون کره و کسب مدال نقره در لیگ کبدی ستارگان جهان حضور پیدا کردند.

وی اظهار داشت: این دو کبدی کار سیستان و بلوچستان به عنوان گران قیمت ترین بازیکنان لیگ ستارگان جهان شناخته شده اند به طوری که تیم پاتنا با حضور هادی اشترک در دوره گذشته توانست مقام قهرمانی این لیگ را کسب کند.

رئیس هیات کبدی منطقه پنج کشور گفت: این لیگ و حضور کبدی کاران سیستان وبلوچستانِ ایران فرصتی برای معرفی ظرفیت های این استان در دنیاست.

وی اضافه کرد: ورزشکاران این استان تنها کبدی کارانی هستند که در بازی های کبدی کلمه «کبدی» را تلفظ و یک نفس تا برگشت از زمین حریف تکرار می کنند.

مقدم بقا افزود: سیستان وبلوچستان فنی ترین مربیان و بازیکنان کشور را داراست و در صورت تامین امکانات و ابزار می توان پیشرفت بیشتری در این رشته داشت.

وی با بیان این که بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ در کشور اندونزی برگزار می شود گفت: سه تا پنج نفر کبدی کار سیستان وبلوچستان در تیم ملی ایران برای حضور در این رقابت ها در حال آماده سازی هستند.

رئیس هیات کبدی استانهای یزد، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی ادامه داد: اعتبارات تخصیصی به این هیات به دلیل تعداد بالای اعزام و برگزاری رقابت های لیگ ساحلی و سالنی بانوان و مردان در رده های سنی مختلف جوابگوی نیاز نیست و از مسئولان درخواست می شود هیات کبدی منطقه پنج کشور را بیشتر حمایت کنند.

وی از ورود جدی دانشگاه آزاد اسلامی استان و حمایت از کبدی استان گفت: با دانشگاههای سیستان و بلوچستان، پیام نور، آزاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش و اداره زندان های استان برای آموزش تفاهم نامه امضا شده و مربی اعزام می شود.