کارشناس تربیت بدنی و علوم ورزشی در گفت و گو با خبرنگار نی زاردر زاهدان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان جوانترین استان در سطح کشور سرشار از استعداد ها و پتانسیل های ورزشی است که لازمه پیشرفت در امر ورزش فراهم بودن زیرساخت های ورزشی و در اختیار گذاشتن علوم مختلف ورزش اعم از علم تغذیه، بدنسازی، روانشناسی ورزش و علم تخصصی رشته مورد نظر است.

وی اضافه کرد: این استان از لحاظ وسعت و دارا بودن سواحل مکران و اراضی تالاب خشک شده هامون زمینه مناسبی برای گسترش ورزش های ساحلی فراهم کرده اما شهرستان های میانی استان از داشتن زمین های ساحلی طبیعی محروم هستند.

حمیدرضا عابدی بیان کرد: شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با جمعیت قریب به ۸۰۰ هزار نفر در رشته های کبدی ساحلی، والیبال ساحلی، سپک تاکرا در ساحل و فوتوالی(مشابه رشته والیبال ساحلی اما ضربات به توپ با پا صورت میگیرد) در سطح کشور مطرح است  و در برخی رشته ها نیز موفقیت های خوبی کسب کرده است.

وی ادامه داد: سلیمان پهلوان دارنده مدال طلای کبدی بازیهای المپیک ساحلی هایانگ چین و سامان جهانتیغ دارنده مدال برنز سپک تاکرا ساحلی بازیهای المپیک ساحلی پوکت تایلند را می توان شاخص ترین ورزشکاران دهه ۹۰ در بخش ورزش های ساحلی شهرستان زاهدان نام برد ، بازیکنان بسیاری از زاهدان در ورزش های ساحلی به اردو های تیم ملی دعوت شدند و در رشته یاد شده مشغول تیم داری در لیگ های برتر و سوپر لیگ کشور هستند.

عابدی گفت: نبود یک زمین ساحلی استاندارد در شهرستان زاهدان زمینه ساز عدم پیشرفت در ورزش های مختلف ساحلی را فراهم می آورد.

این کارشناس علوم ورزشی افزود: اگر زیرساخت های مناسب و زمین های ساحلی استاندارد در شهرستان زاهدان وجود داشت بدون شک استان ورزشکاران به مراتب بیشتری را به تیم های ملی ورزش های ساحلی معرفی می کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت هایی که ورزشکاران سیستانی و بلوچستانی در رشته های ساحلی دارند لذا می طلبد نهاد های مختلف به این امر مهم توجه بیشتری کنند.