تاکید بر تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه در استان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار؛معاون سیاسی اجتماعی استاندار گفت:تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه در استان با جدیت دنبال می شود

به گزارش نی زار از زاهدان ، علی اصغر جمشید نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری اظهار داشت :با رایزنی های انجام شده با فرمانداران و بخشداران تا کنون برای بیست هزار نفر شناسنامه صادر شده است و این روند باجدیت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار پرونده مربوط به فاقدین شناسنامه در دست بررسی است افزود: این تعداد پرونده به تازگی تشکیل شده است که برخی از این پرونده ها مربوط به تابعیت افراد می شود.

وی تصریح کرد: شرط انتخاب تابعیت رسیدن به سن ۱۸سالگی است و عمدتا افرادی که از ناحیه مادر ایرانی هستند و پدرشان خارجی است با این مشکل روبرو هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان کودکان فاقد شناسنامه از نعمت تعلیم و تربیت برخوردار می شوند و در سال تحصیلی جدیدا هزار کودک فاقد شناسنامه به تحصیل مشغول شدند.

علیرضا نخعی بیان کرد : در سال تحصیلی جدید با تلاش های انجام شده در قالب طرح عدالت آموزشی ۹۶هزارو۲۳۶نفر را راهی کلاس های درس کرده ایم.

معاون توسعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: این نهاد پروژه های مختلفی را در دست اجرا دارد که با افتتاح آنها پوشش مراکز بهداشتی و درمانی در حوزه زاهدان به صد درصد خواهد رسید.

اردونی بیان کرد: هم اکنون در همه مراکز درمانی حوزه علوم پزشکی زاهدان پزشک وجود دارد و با افتتاح طرح های در دست اجرا ۶۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی افزوده می شود.

این نشست با هدف پرسش و پاسخ و مطالبات خبرنگاران در خصوص مشکلات استان برگزار شد.

%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%ac%d9%85%d8%b4%db%8c%d8%af