۱۵ مهرماه انتخابات خانه مطبوعات برگزار می گردد - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

به گزارش رسانه نی زار، حجت الاسلام عباس دانشی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور در پانزدهم مهر ماه سال جاری برگزار می شود.دانشی فرهنگ و ارشاد اسلامی

وی اظهار داشت: انتخابات خانه مطبوعات طبق اساسنامه جدید و با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برپا می شود.

وی ابراز داشت: اصحاب مطبوعات و رسانه های فعال در استان مطابق با شرایط مندرج در اساسنامه می بایست حداکثر تا تاریخ هفتم مهرماه سال جاری به منظور احراز شرایط صلاحیت در انتخابات تقاضای کتبی خود را به همراه اسناد مربوطه درخواستی به واحد مطبوعات و تبلیغات اداره کل ارشاد اسلامی تحویل دهند.

به گزارش نی زار دانشی افزود : طبق اساسنامه جدید داوطلبان متقاضی به منظور شرکت در انتخابات و دارای حق رای باید دارای مدرک کارشناسی، سابقه بیمه روزنامه نگاری منتهی به انتخابات پیش رو باشند.

وی ابراز داشت: متقاضیان می بایست با تسلیم تقاضای کتبی به همراه فتوکپی مدرک کارشناسی و سوابق بیمه ای خود و نیز پرداخت حق عضویت خانه به میزان تعیین شده در اساسنامه مدارک خود را هر چه سریعتر به واحد مطبوعات تحویل دهند.

وی ابراز داشت: خانه مطبوعات به عنوان تشکیلاتی فرهنگی، صنفی، غیر دولتی و غیر انتفاعی از دست اندرکاران مطبوعات و مراکز خبر رسانی استان تشکیل می شود تا در راستای تامین حقوق و گسترش ازادی های قانونی و مسئولانه رسانه ها با رویکرد صنفی تلاش کند.

وی افزود: کمک به اقتصاد رسانه های استان از طریق آموزش، استعداد یایی و حمایت از آموزش و اشتغال نیروهای مستعد در این حوزه ، تدوین بانک های اطلاعاتی روزنامه نگاران، دفاع از حقوق حرفه ای اعضا، تاسیس و تقویت تعاونی های مصرف و مسکن، آسیب شناسی فعالیت های مطبوعاتی و جذب حمایت های مالی و توسعه کیفی مطبوعات از جمله وظایف خانه های مطبوعات تعریف شده است.

دانشی بیان داشت: مطبوعات و رسانه های کشور از جمله مطبوعات و مراکز خبر استانی به عنوان یکی از موثرترین عوامل رشد فرهنگ عمومی کشور نقشی اساسی در جهت تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی و ارمان های امام راحل و مقام معظم رهبری و اشاعه ارزش های انقلابی و تنویر افکار عمومی هستند.

وی گفت: همچنین مطبوعات نقش مهمی در رشد و ارتقای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ملت ها داشته و نقش عمده نشریات محلی به عنوان بازتاب دهند رویداد ها و مشکلات منطقه ای در جهت دهی نیروها و برنامه ریزی برای رفع نارسایی ها و توسعه کشور بر هیچ شخصی پوشیده نیست.

وی افزود: به منظور اطلاع تمامی اعضا و دست اندرکاران جراید و رسانه ها از شرایط حضور در انتخابات خانه مطبوعات نسبت به ارسال و توزیع اساسنامه جدید اقدام شده است./ مهر