خطبه های این هفته نماز جمعه زابل به امامت حجت الاسلام کیخا - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا در خطبه‌های امروز نماز جمعه زابل با تاکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: امروز باید مسلمانان جهان در مقابل توطئه‌های دشمن بیدار و هوشیارتر از گذشته باشند و در استان سیستان و بلوچستان، این بیداری و هوشیاری در میان مردم شیعه و سنی و علما به نحو احسنی قابل مشاهده است.

وی افزود: جنایات خبیثانه گروهک تکفیری داعش یکی از مسائل مهم منطقه است، امروزه جهانخواران و در رأس آنان آمریکا، انگلیس و اسرائیل به طرق و  شکل‌های مختلفی تلاش می‌کنند تا از اسلام را از بین ببرند.

خطیب جمعه زابل بیان کرد: به فساد کشیدن جوامع اسلامی یکی دیگر از راه‌هایی است که دشمن تمام تلاش خود را بسته تا از این طریق بتواند به اهدافش برسد بنابراین باید آگاه و هوشیار و بیدار باشیم زیرا جامعه اسلامی که به فساد کشیده شود نمی‌تواند اسلام را به نسل‌های آینده منتقل کند.

کیخا تصریح کرد: امروز دشمن گروهک تروریستی داعش را در کشورهای عراق و سوریه به وجود آورده و در حالی که توجه جهانیان به عراق است، اسرائیل غاصب عملیات وحشیانه خود را در غزه و فلسطین انجام می‌دهد و آنان را به خاک و خون کشیده است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های انحرافات عقیدتی و فکری اسلام، ایجاد فرقه وهابیت است، گفت: جوانان بصیری که تحت امر ولایت فقیه می‌اندیشند و زندگی کرده به راحتی دست دشمنان را در حوادث منطقه مشاهده می‌کنند.

امام جمعه زابل به ۲۱ تیرماه سالروز حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: زکات زیبایی انسان، عفاف اوست و حجاب یکی از مقوله‌های مهم در اسلام به شمار می‌رود که دشمن آن را تشخیص داده و برای اینکه جلوی این پوشش را بگیرد میلیاردها دلار هزینه می‌کند.

کیخا خاطرنشان کرد: یکی از موارد مصیبت ما در مسائل جوامع اسلامی این است که فرد بی حجاب را متمدن لحاظ کنند.

وی از حضور روحانیون اعزامی به منطقه در راستای ترویج و نشر احکام و معارف اسلامی تقدیر و تشکر کرد و از مردم خواست با حضورشان در مساجد از سخنان آنان نهایت استفاده و بهره‌وری را  ببرند. منبع تسنیم