تور دو روزه ی سیستان تحت عنوان رصد آسمان کوه خواجه روز گذشته به پایان رسید - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

قاسم نعیمی روز /شنبه/ در گفت و گو با خبرنگار نی زار اظهار داشت: اجرای این تور را گروه گردشگران میراث سرزمین خشت و خورشید و با همکاری کانون نجوم کهکشان شرقی و آژانس مسافرتی ماکا به عهده داشتند.

وی افزود: موضوع این تور رصد آسمان کوه خواجه بود که گردشگران با زیبایی های آسمان شب و میراث تاریخی کوه خواجه آشنا شدند.

سرپرست گروه گردشگران میراث سرزمین خشت و خورشید بیان کرد: گردشگران طی این برنامه، با خوراک های محلی سیستان پذیرایی شدند که از جمله میتوان به کلوچه خرمایی ، کشک زرد و آبگوشت محلی با نان هیزمی محلی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین اجرای تور با برنامه های جدیدی مانند آتشونی مشاعره در کنار آتش، کوه نوردی و اجرای سرودهای سیستانی همراه بود.

نعیمی گفت: خوشبختانه تور خوبی بود، اما با وجود همه ی زحماتی که برای مجتمع تفریحی کوه خواجه کشیده بودند، مکان استراحت کوچک بود و نیازمند امکانات بیشتر مثل اتاق های بزرگتر برای گروه های بزرگتر برای اقامت ، امکانات بیشتر مثل لوازم خواب است.

وی اضافه کرد: اما در کل، از بابت تمیزی و امنیت خیلی خوب بود، اقای راهدار رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان هامون از اول برنامه حضور داشتند ،خدماتشان خیلی خوب بود.

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: عدم وجود فروشگاه صنایع دستی در این مجتمع به شدت خودنمایی می کرد.

وی تصریح کرد: مشکل بزرگی که ما به آن روبه رو شدیم و موجب شد نتوانیم با ون بالای کوه برویم مسیر نامناسب بود که متاسفانه نمیتوان با ون یا اتوبوس آن مسیر رو طی کرد.

سیستان ظرفیت های فراوانی در بخش استرونومیک توریسم ( رصد ستارگان در حین سفر) دارد که متاسفانه در این بخش سرمایه گذاری نشده است.

محور این تور دو روزه رصد آسمان کوه اوشدا بود.