جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان و سازمان شیلات کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار – دکتر منصور تاجری رئیس جهاد دانشگاهی استان در این باره گفت: این تفاهمنامه در خصوص مطالعات، بومی سازی دانش فنی و تولید و پرورش ماهی در قفس در سواحل مکران می باشد.

دکتر منصور تاجری با بیان اینکه اجرای این طرح در تامین غذای سلامت جامعه و اشتغالزایی بسیار موثر است، افزود: محصول تولید شده از این طرح را نیز می‌توان به سایر نقاط کشور صادر کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان در ادامه اظهار کرد: وجود منابع آبی مناسب در استان، عدم نیاز به منابع أبی مستقل، ایجاد اشتغال پایدار برای ساحل نشینان استان و جامعه صیادی سیستان و بلوچستان، افزایش امنیت غذایی و توسعه تغذیه سالم ، وجود مواد مغذی طبیعی در اب دریا و کاهش زمان پرورش ماهی و …. از جمله مزیت های پرورش آبزیان در قفس است که در راستای اقتصاد مقاومتی دانش بنیان این پروژه با توجه به اینکه بخشی از فن آوری ان نیز در اختیار جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیر کبیر است به همت جهاد دانشگاهی استان اجرا می شود .

رییس جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: فاز اول این پروژه در چابهار اجرایی شده و در حال عملیاتی کردن فاز دوم ان هستیم که با همیاری اداره کل شیلات استان اجرا خواهد شد .

وی گفت: کار مطالعاتی و تحقیقاتی این پروژه در قالب ارزیابی ریسک تولید بچه ماهی از پیش نیازهای این طرح است که پروپزال تحقیقاتی ان به همت این نهاد تهیه شده و جهت تامین اعتبار لازم به مقامات مسوول تحویل شده است .

به گزارش نی زار؛ این تفاهم نامه با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان، رئیس سازمان شیلات کشور ، دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و استاندار سیستان وبلوچستان به امضا رسید./ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.