برگزاری کارگاه روش های نوین آموزش و نقش انگیزش در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار ، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری از برگزاری کارگاههای آموزشی تحت عنوان روشهای نوین آموزش و نقش انگیزش در پیشرفت تحصیلی باهمکاری تعداد سیزده نفر ازاساتید انجمن حامی ،اعزامی از تهران در دبیرستان ابونصرفارابی پلان خبر داد.

به گزارش رسانه خبری تحلیلی نی زار ، احمدعلی سرحدی در حاشیه سومین روز برگزاری  کارگاههای آموزشی روش های نوین و نقش انگیزش در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار نی زار اظهار کرد : انگیزه به عنوان یکی از بنیادی ترین  شاخصه ها در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از اولویت بسیاری برخوردار است ،چراکه تا دانش آموز رغبتی برای علم اندوزی نداشته باشد ، همه ی تلاش های آموزش دهندگان بی نتیجه خواهد بود .

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری خاطر نشان کرد : امروزه در جای جای دنیا تکیه بر روش های نوین آموزش به منظور انتقال ساده تر مفاهیم آموزشی به متعلمین از مهم ترین رویکرد های نهاد های آموزشی است . بسیاری از روش های تدریس فعلی گرد غبار به خود گرفته و با شرایط اجتماعی ،فرهنگی و گاه جغرافیایی دانش آموزان هم خوانی ندارد .

 

IMG-20140919-WA0010

 

وی افزود : رویکرد جدید آموزش و پرورش برای انتقال مفهومی و پایه ای دروس به دانش آموزان رویکردی در خور ستایش است . تغییر محتوای کتب درسی در چند سال اخیر و توجه بیشتر بر دانش آموزش محوری زمینه کاربردی تر شدن آموخته های دانش آموزان در زندگی شخصی و اجتماعی آنان را فراهم می کند. به همین دلیل استفاده از روش های نوین آموزشی بیش از ضروریات وابسته به این مهم است .

سرحدی تصریح کرد : بسیاری از آموزگاران دانش آموخته ی مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان هستند و در زمان تحصیل خود با روش ها و فنون تدریسی آشنا شده اند که بیشتر بر اساس محتوای کتب درسی همان زمان بوده است . تغییر محتوای کتب درسی از یک سو و به کار گیری ملزومات آموزشی مبتنی بر تکنولوژی از سوی دیگر نیاز به آموزش سکان داران عرصه تعلیم وتربیت را دوچندان کرده است.

 

IMG-20140919-WA0017

 

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری بیان کرد : به دلیل اهمیت موارد فوق وبه همت هیئت سیزده نفره ای از اساتید مجرب انجمن خیریه حامی ، اعزامی از تهران ، کارگاه های آموزشی متعددی به منظور آموزش تعداد هشتاد نفر از آموزگاران ابتدایی ودبیران علوم تجربی وریاضی متوسطه اول  منطقه دشتیاری به مدت یک هفته در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد : برگزاری دوره های آموزشی پیش از آغاز سال تحصیلی جدید برای آموزگاران ،شرایطی را فراهم می کند تا معلمان گرامی با امادگی هر چه تمام تر به منظور تعلیم اموخته های خود در کلاس های درس حضور یابند .

 

IMG-20140919-WA0014

 

احمدعلی سرحدی خاطر نشان کرد: به منظور بهره گیری از شیوه های نوین مدیریتی، چند دوره آموزشی برای مدیران مقاطع تحصیلی مختلف نیز در نظر گرفته شده است  که نزدیک به چهل تن از مدیران آموزش های لازم در این زمینه را فرا گرفتند.