دولت با پافشاری و اصرار بر تصویب منطقه آزاد سیستان تاکید دارد/اوایل تیرماه امسال طرح منطقه آزاد سیستان در مجلس جهت تصویب؛ طرح می شود/پرداخت تمامى مطالبات کارکنان و رانندگان سازمان اتوبوسرانى حداکثر تا ۴۵ روز آینده - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نى زار : هوشنگ ناظری یکشنبه شب مورخ ٩۶/٣/٢٢ در نشست خبری با اصحاب رسانه با محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر تهران گفت: اقدام تروریست ها در ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و محوطه بیرونی حرم امام راحل بی ارزشی عملیات تروریست ها را نشان می دهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک ترقه بازی بیش نبود.

ناظری افزود از ابتدای انقلاب اسلامی مردم قربانی عملیات های تروریستی بوده اند و اتفاقات اخیر از عزم و اراده ملت ایران نمی کاهد.

وى درباره انتخابات با اشاره به حضور ٧١/١ درصدی مردم این شهرستان در انتخابات ٢٩ اردیبهشت تقدیر کرد و گفت: افزایش چهار درصدی مردم در پای صندوق های رای نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی عشق و علاقه مردم را به نظام و انقلاب نشان می دهد و همچنین اعتمادی که مردم و مسئولین به نظام انقلاب داشته اند.

ناظری اظهار داشت: حدود ۵١ ٪‏ بانوان در راى دادن به کاندیدای مورد نظر خود و ۴١٪‏ آقایان که این نیز نشان دهنده درک مطلب از طرف مردم سیستان بوده است که با حضور بی نظیر خود در انتخابات شرکت کرده اند. مردم با حضور گسترده خود در انتخابات مسئولیت سنگینی را بر دوش مسئولان گذاشتند و هدف ما حضور اکثریت مردم واجد شرایط براى راى دادن به پای صندوق ها بیاییند و با آرامش و امنیت خاطر بتوانند راى خود را به صندوق ها بیندازند.

وی با تقدیر از مردم، مجریان انتخابات و کاندیداى شوراهاى شهر و روستا که مردم به حضور در انتخابات ترغیب نمودند و همچنین تلاش اصحاب رسانه برای جذب حداکثری مردم در انتخابات افزود: نقش رسانه ها در انعکاس اخبار و مطالبات مردم در مسیر امانتداری بسیار ستودنی بود به طوری که این نقش حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را رقم زد.
فرماندار ویژه شهرستان زابل با اشاره به اعتراض شماری از نامزدهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر زابل خاطر نشان کرد: هیچ مستندی در رابطه با شکایت نامزدها ارائه نشد و در نهایت صحت انتخابات این شهر به تایید هیات نظارت و هیات اجرایی رسید. و خاطر نشان کرد انتخابات الکترونیک با ضریب اطمینان بالا و به درستی در سه شهر زابل، ایرانشهر و چابهار برگزار شد.
ناظرى در پاسخ یکی از خبرنگاران درباره ایجاد منطقه آزاد سیستان تصریح کرد : پس از حضور رئیس جمهوری در منطقه سیستان و با پیگیری های استاندار سیستان و بلوچستان ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی سیستان در هیات وزیران و شورای عالی مناطق آزاد کشور با جدیت دنبال و به تصویب رسید و پس از اعلام وصول منطقه آزاد تجاری صنعتی سیستان به همراه ۶ منطقه آزاد کشور در اوایل تیرماه امسال در مجلس شورای اسلامی برای تصویب مطرح می شود.

فرماندار ویژه شهرستان زابل ادامه داد: افزون بر ۳۰ دستگاه اجرایی نظر مثبت خود را برای ایجاد منطقه آزاد در سیستان اعلام کردند و همچنین استاندار سیستان و بلوچستان در تلاش است تا منطقه آزاد سیستان را به دلیل اهمیتی که دارد به صورت مجزا در مجلس شورای اسلامی مطرح کند.

وى در رابطه با حقوق معوقه کارکنان و رانندگان سازمان اتوبوسرانی گفت: تا ٢ هفته دیگر حقوق باقیمانده واریز خواهد شد و تا ۴۵ روز دیگر به طور کامل تمامى مطالبات آنها پرداخت خواهد شد.

گزارش از: مصطفى حمزه اى