فقدان دغدغه ی فرهنگ و هنر در رسانه های استان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار – فعال رسانه ای سیستان وبلوچستان گفت : سیستان و بلوچستان از محدود استان هایی است که از فقدان خبرنگاران تخصصی حوزه های مختلف در رنج است

داود صیاد از اعضای تحریریه نی زار به مناسبت روز خبرنگار یادداشتی منتشر کرده است . این یاداشت را در ادامه خواهیم خواند.

سیستان و بلوچستان از دیر باز استانی است که سوای پشتوانه ی غنی فرهنگی و تاریخی اش آنچنان که باید در کشور شناسانده نشده و اگر بهتر بگوییم به شیوه ای نامناسب معرفی شده است .
کدامیک از شهروندان این استان را می توان پیدا کرد که در سفر های خارج استانی خود حتی یک بار هم صفات نامبارکی که به این استان تحمیل شده (قاچاق مواد مخدر ، شرارت ، قتل و…) را نشنیده باشد !
متاسفانه به سبب عدم تامین منابع مالی رسانه ها ، نیروی انسانی شاغل در بسیاری از رسانه های مجازی و کاغذی استان تقلیل قابل ملاحظه ای یافته است و از سوی دیگر به لطف به روز بودن پایگاه های خبری دستگاه های نظامی و امنیتی خروجی اکثر خبرهای این استان یا دستگیری فلان شرور است یا شرح نزاع های متعددی که در گوشه و کنار استان اتفاق می افتد و بر اساس آمار رسمی میزان آن نسبت به کشور بسیار ناچیز است .
همین هم می شود که صفحه استانی هر خبرگزاری را که باز می کنید تقریبا بعید است که از این دست خبرها در آن نبینید و به حکم ارزش خبری Conflict مورد توجه رسانه های کشوری و مخاطبین رسانه ای قرار می گیرد .
سیستان و بلوچستان از محدود استان هایی است که از فقدان خبرنگاران تخصصی در حوزه های مختلف در رنج است ، نمی توان به جز موارد انگشت شماری خبرنگار تخصصی حوزه فرهنگ ، هنر، محیط زیست ، میراث فرهنگی ، آموزش ، ورزش و … در رسانه های استان پیدا کرد و همین عامل موجب شده که اثری گذاری رسانه ای در این حوزه ها آن چنان که باید نمود پیدا نکند .
دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه ها علی رغم مشکلاتی که دارند می توانند بستر مناسب برای فعالیت علاقه مندان به حوزه ی مرتبط با خود را فراهم کنند .
پیش تر ها گفته بودم ، قلمی که برای مردم نباشد به ارزنی نمی ارزد از همین روی ضمن تبریک روز خبرنگار به همه ی فعالین این عرصه امیدوارم با ورود به حوزه ی تخصصی تری ، داشته های غنی و ظرفیت های ناشناخته ی استان مان به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر را نشر دهیم .

به امید روزی که ماحصل فعالیت های رسانه ای مان تنها نشر مهربانی ، همدلی و گره گشایی از مشکلات مردم باشد.

داود صیاد
۱۷ مرداد ۱۳۹۶

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.