حفارى آب هاى ژرف نقطه عطفى در تاریخ سیستان خواهد بود - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

مهندس دهمرده ضمن تبریک روز خبرنگار و یاد و خاطره شهید خبرنگار شهید محسن خزایی اظهار داشت: خبرگزارى و خبرنگارى در عصر امروز از عدالت هاى اجتماعی است، که از مزایای آن روشنگرى مردم بوده و اینکه هیچ عملی از چشم مردم پنهان نمی ماند.در درجه اول حفظ امانت، صداقت و حفظ حرمت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.
وى افزود طرح انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی در شهرستان نیمروز که در ٣ ناحیه با همکارى مردم با قوت و قدرت در حال انجام است تحول بزرگى در شهرستان ایجاد خواهد کرد به دلیل اینکه شهرستان نیمروز از طریق آبرسانى با انهار همیشه در آخر قرار داشت و آب کافى به این منطقه نمی رسید، با این طرح یک چهارم اراضی شهرستان زیر کشت می رود و هر هکتار براى ٢ نفر شغل ایجاد میشود.

دهمرده اظهار داشت: در مصوبه اخیر دولت تدبیر و امید ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حفاری آب های ژرف در استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است که این امر نقطه عطفى در تاریخ سیستان خواهد بود

فرماندار شهرستان نیمروز در مورد مبادلات مرزى گفت: گذرهاى موقت زهک، نیمروز و هیرمند در دولت تدبیر و امید بازگشایی شده است، گذر بش دلبر که به صورت موقت راه اندازی شده بود الان به عنوان گذر قانونى مورد تصویب دولت رسیده است، که انشاالله مردم مرزنشین ما از نعمات مرز بهره مند خواهند شد و از مرز براى آنها اشتغال ایجاد می شود.

دهمرده افزود: با پیگیرى هایی که انجام شد کارخانه آرد شهرستان در سال ٨٧ در اوج پولدارى دولت؛ بعد از چندین سال تعطیلی، امسال با حدود ١ میلیارد تومان هزینه راه اندازى، و تا ١٠ روز دیگر کار خود را شروع خواهد کرد

فرماندار شهرستان نیمروز گفت حدود ١٠٠٠ قلاده سگ ولگرد با کمک پایگاههای بسیج، دهیاران، شهرداریها؛ اتلاف شده اند، دام های سنگین موجود در دریاچه و سگهاى نگهبان بررسی و واکسیناسیون شده اند، با پیگیری هایی که انجام شد درصد بالایی از سگهای ولگرد در محدوده شهرستان نیمروز اتلاف و با نظارت شبکه بهداشت به صورت کاملا بهداشتی دفن شده اند.

دهمرده افزود: در حال حاضر در سطح شهرستان ۶٣ دهیارى داشته ایم که دولت على رغم کمبود بودجه توجه ویژه ای به دهیاری ها داشته است که در سال ٩۵ حدود ٢ میلیارد و سیصد میلیون تومان براى دهیارى ها اختصاص داده شد و یک کار نویی ما در شهرستان شروع کردیم و آن آسفالت معابر روستایی حدود ٢٠ روستا در دو بخش سابرى و مرکزى با پیگیری بخشداران؛ که باعث دلگرمى و آسایش بیشتر مردم شود. روستاهاى باقیمانده هم تا قبل هفته دولت آسفالت معابر آنها انجام خواهد شد.

در این جلسه یداله شعیبی بخشدار بخش مرکزى شهرستان اظهار داشت: با تلاشهاى دهیاران، مجموعه ادارى و فرماندار محترم برنامه هایی براى هر دهیارى تدوین و ابلاغ شده که امروز از ٣٣ روستا موجود ٣٠ روستا به پارک بوستان با بهترین امکانات مجهز شده اند، ١۴ روستا در بخش مرکزى معابر آسفالت شده دارند، جذب ٧ ناوگان حمل زباله، ایجاد چمن مصنوعى براى ورزش جوانان، حل مشکل روشنایی تمام روستاها از جمله اقدامات انجام شده است. بهره بردارى ١٧ طرح در هفته دولت، با اعتبار ١ میلیارد و ٨٧٨ میلیون تومان، ۶پارک بوستان روستایی کلنگ زنى و افتتاح خواهند شد، ١۴ طرح هم آسفالت معابر روستایی خواهد بود.

ابوذر شه بخش بخشدار بخش صابورى نیز اظهار داشت: از خدمات دولت تدبیر و امید؛ کارخانه فراورى شمش آنتیموان در منطقه سفیدآبه است که در یکی از صعب العبورترین نقاط در حال بهره برداری است که به عنوان قطب تولید آنتیموان در کشور می باشد. با مطالعات زمین شناسی که در محدوده دهستان سفیدآبه انجام شده است معادن دیگرى نظیر مس نیز شناسایی شده است. تجهیز خدمات و خودروى آتشنشانى در محدوده جاده نیمروز_نهبندان، تجهیز راهدارخانه ها در سفیدآبه و روستاى میل نادر، تجهیز پایگاه امداد و نجات هلال احمر از دیگر اقدامات انجام شده است.

گزارش: مصطفى حمزه اى

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.