مطالبه گرى یک سویه نیست/تقابل ائمه جمعه و فرمانداران سیستان مشکلات مردم را حل نمی کند - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

به گزارش نى زار؛ در نشست خبرى روز چهارشنبه مهندس ناظرى؛معاونت استاندار و فرمانده ویژه شهرستان زابل با اصحاب رسانه، مهندس ناظرى ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهداى خبرنگار انقلاب اسلامى اظهار داشت: در چهار سالى که گذشت با توجه به مسایل و مشکلاتى که حوزه سیستان داشته و هنوز هم وجود دارد دولت تمام توان خود را براى حل این مسایل و مشکلات به کار گرفت تا این مشکلات را کاهش دهد.

مهندس ناظرى با بیان مشکلات عمده مردم سیستان از جمله خشکسالى، مدیریت آب، نرخ بالاى بیکارى، مهاجرت ها، ریزگردها و شن هاى روان، اعتیاد، تامین برق منطقه، جذب سرمایه گذار و … افزود : با کمک طرح ۴۶ هزار هکتارى از تبخیر بیش از حد آب هنگام انتقال به مزارع جلوگیری میشود، براى مقابله با ریزگردها کانونهاى بحران ریز گردها در ٢ منطقه ایران و افغانستان شناسایی و برنامه ریزی شده است، در کنترل آسیب هاى اجتماعى اعتیاد به مواد مخدر در ٣ بخش پیشگیرى، درمان و مبارزه هم کارهای خوبی انجام شده پاتوق ها مدیریت و ساماندهى شده اند و مکان هایی که براى مردم خطرزا و باعث برهم زدن آسایش مردم شده نسبت به تخریب و جمع آوری آنها اقدامات لازم انجام شده است. همه مشکلات سیستان به صورت زنجیروار متصل بهم هستند و با رفع مشکل بیکارى اعتیاد هم رفع خواهد شد.

وى ادامه داد: بیکارى قطعا با ایجاد واحدهاى تولیدی، کارگاه، کارخانه کاهش خواهد یافت و برای ایجاد آنها تنها با جذب سرمایه گذار انجام می شود، ما براى ایجاد کارخانه باید انرژی یا سوخت مصرفى مورد نیاز آن را تامین کنیم، در سیستان نیاز به ٣٠٠ مگاوات برق است که اقدامات خوبی انجام شده است، حتی براى بهره بردارى طرح ۴۶ هزار هکتارى نیاز به تامین برق است.

فرماندار ویژه زابل افزود: سرمایه گذاران چینى قول ایجاد ۴ نیروگاه سیار گازى(در پست برق رامشار، زابل، ادیمی و زهک) ٢۵ مگاواتى در بازه زمانى ۴ تا ۶ ماهه را داده اند، و به دلیل نبود گاز در سال اول به شکل دیزلی کار خود را شروع خواهد کرد. و همچنین انتقال برق از نهبندان در آذرماه امسال را خواهیم داشت که ٧۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با این اقدامات دیگر مشکلى در بحث تامین انرژی و سوخت نخواهیم داشت. و باعث توسعه منطقه خواهد شد.

مهندس ناظرى اظهار داشت: با ایجاد کارخانجات لوله، فراوری آنتیموان، کاغذ، سرامیک، لاستیک پیشرفت چشمگیرى در سیستان خواهیم داشت. ایجاد کارخانه کاغذ در منطقه ویژه اقتصادى پیشرفت خوبی داشته و همچنین کارخانه کاشی و سرامیک که ٢ هزار نفر اشتغال خواهد داشت و فاز یک آن تا اواخر امسال به بهره برداری خواهد رسید در این فاز ٣۵٠ نفر شغل مستقیم خواهیم داشت و در حال حاضر ۵٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. کارخانه لاستیک نیز با تولید ۵٠ هزار تن لاستیک سبک و سنگین؛ در حال خرید دستگاههاى مورد نیاز هستیم و ١٣۴۴ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان زابل افزود: تقابل ائمه جمعه و فرمانداران درست نیست و نباید به وجود آید، ما ائمه جمعه را در کنار خود مى بینیم. متاسفانه مسئولین سیستان هماهنگ با هم جلو نمیروند وظایف براى همه مشخص است، وظایف استاندار، فرماندار، امام جمعه و نماینده مجلس تعریف شده است و نباید در وظایف یکدیگر ورود کرد هر کس یک قابلیت و پتانسیلی دارد به جای اینکه از قابلیت هم در جهت بهبود و پیشرفت منطقه استفاده کنند با هم درگیر میشوند، عده ای براى مطرح کردن خودشان حرفى را می زنند نه به خاطر مشکلات مردم، باید اختلافات را کنار گذاشت همه تلاش کنیم مشکلات سیستان را حل نماییم. بعضی مشکلات را تشخیص نمی دهند و به بی راهه میروند و وارد حاشیه می شوند. هیچ شخصی کامل و بدون ایراد نیست، زبان ایراد ما زبان تیز و برنده ای است، خدمات دولت بخشی از خدمات جمهوری اسلامی است چطور ما میتوانیم خدمات دولت را زیر سوال ببریم. قبل از مطرح کردن در رسانه ها، با خود مسئول مربوطه در میان گذاشته تا برنامه ریزی درستی در جهت رفع آن انجام شود.

گزارش: مصطفى حمزه اى

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.