جناب آقای هاشمی استاندار سیستان و بوچستان درود و بدرود! - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : پایان دوره استانداری آقای هاشمی در حالی رقم خورد که در سیستان و بلوچستان رای بالایی به دکتر روحانی داده شد و تغییر استاندار کمی غیر منتظره بود.

بیان شیوا و دیدگاه بلند نظر و افق دید وسیع از خصوصیات منحصر آقای مهندس هاشمی بود.

تغییر نگرش و تقویت استفاده از پتانسیل اتصال به دریای عمان از طریق چابهار بجای منطقه پر تنش خلیج فارس زمینه تعریف پروژه های بزرگ را فراهم کرد.

گنجاندن توسعه سواحل مکران در کنار برنامه های کلان قانون برنامه پنج‌ ساله ششم توسعه، زمینه تعریف پروژه های پتروشیمی و راه آهن و توسعه بنادر و راهها را فراهم کرد که میتوان نقش استاندار را بعنوان کلیدی ترین و مهمترین عامل در تعریف و عملیاتی شدن و سرعت بخشیدن به اجرای این طرحها به وضوح مشاهده کرد.

علاوه بر این، فعال سازی معادن و تامین اعتبار و شروع طرح آبرسانی به مزارع و کاهش تعرفه برق تقریبا در اکثر شهرهای سیستان و بلوچستان از مهمترین تلاشهای استاندار بود.

امنیت پایدار دستاورد دیگری بود که علیرغم تنشهای منطقه ایی که سعی در بی ثبات کردن و تنش افزایی با تحریک فرقه ایی داشت از دستاوردهای علی اوسط هاشمی محسوب میشود، چه بسا اگر این درایت و توان در ایجاد همبستگی وجود نداشت استان همچنان نا امن و با چالش روبرو بود.

منطقه آزاد سیستان هر چند در دوره تصدی ایشان بر استانداری به نتیجه نهایی نرسید اما تلاش ایشان در این خصوص ارزشمند و بسیار موثر بود.

فارغ از همه نکات برجسته و ارزشمندی که آقای هاشمی در دوره تصدی داشتند بنظر میرسد چند نکته دست منتقدین را در انتقاد از ایشان باز کرد.

محور بودن ایشان در همه امور محرز بود بطوری که نقش دستیاران و معاونین در پیشبرد اهداف بشدت کمرنگ بنظر میرسید و این ضعف منجر به کندی در بثمر رسیدن اهداف و گاهی عدم نقش آفرینی و توانمندی همراهی و عقب ماندن زیر مجموعه از اهداف میشد. هر چند برای شروع و تداوم طرحها نقش منابع مالی مهم است اما عدم توان و سرعت عمل در زیر مجموعه ایشان موثر بنظر میرسید.

ایجاد بستر القای نگاه ویژه استاندار به جنوب و بی اعتنایی به مسایل شمال استان یکی از بارزترین مواردی بود که به آن دامن زده شد و در حذف این نوع نگاهی که آسیب جدی محسوب میشد اهتمام‌ لازم صورت نگرفت.

به هر حال جناب مهندس هاشمی در طول تصدی استانداری تلاش بی وقفه ای داشتند که از دید منصفانه مردم دور نخواهد ماند هر چند بدخواهان با هیاهو بدنبال کم رنگ کردن دستاوردها باشند. عملکرد ایشان سراسر تلاش صادقانه بود اما آنچه ایشان را از دیگران متمایز میکند و اخلاق مداری و متفاوت بودن ایشان را نشان میدهد تلاش ایشان تا آخرین دقایق تصدی استانداری سیستان و بلوچستان است.

جناب آقای هاشمی، شما از این استان میروید اما خاطره خدمات و تلاشهای شما بیاد این مردمان باقی خواهد ماند.

دعای خیر مردم استان همراهتان و توفیق رفیق راهتان

حبیب اعلائی – شانزدهم آبانماه نود و شش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.