پاسخ نی زار به جوابیه ی رسانه های زنجیره ای مخالف دولت! - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : بنا نداشتیم پاسخی به جوابیه ها بدهیم اما به نظر می رسد توضیحی در جهت تغییر نگاهها و تنویر افکار لازم‌ باشد.

دعوت ما بر عقلانیت و مردم محوری بود ولی آنچه پاسخ گرفتیم مشتی افترا و پرخاشگری ست که در هیچ جریان فکری و سیاسی چنین منش و تفکری نمی گنجد.

در متن اخیری که در نی زار و در خصوص استانداری سیستان و بلوچستان منتشر شد در هیچ قسمت از آن کلمه ای توهین آمیز مشاهده نمی کنید اما در متن جوابیه کلمات توهین آمیزی مشاهده می گردد که در شان هیچ رسانه ای نیست و توصیه می شود تضارب افکار در فضایی عقلایی همراه با احترام متقابل بیان شود.

اینکه ما کار یک فرد را مطلقا اشتباه بدانیم و تاکید بر حذف داشته باشیم اصولا سیاه و سفید دیدن است، همانگونه که در گوشه ای از متن جوابیه به آن اشاره شده ما در مقاطعی انتقاداتی به آقای هاشمی داشتیم که اتفاقا انتقادات ریشه ای و اصولی تر از بهانه های سطحی که مخالفان بر ایشان می گرفتند و عملا نشان دادیم که بر محور سنجش درست پیش میرویم نه بقولی منافع!

آنچه امروز بزرگترین آسیب را بر جامعه وارد می کند مطلق نگری است چه در حمایت از افراد و جریانات و چه در مخالفت با آن ها.

ما باید بیاموزیم که رعایت عدالت در مواضع را فدای نوع نگاه جناحی و افراد و اشخاص نکنیم، خصوصا رسانه باید تلاش بیشتری در رعایت اخلاق و عدالت کند تا خدای نکرده مخاطب را به بیراهه نبرد.

آنچه در متن نی زار آمد برگرفته از شرایط است وگرنه اگر نیت گام نهادن بر مدار منافع باشد امروز منافع در حمایت و همراهی با استاندار وقت است. همانی که برخی از دوستان رسانه به خوبی در حال ایفای آنند، اما ظاهرا آنچه فراموش شده این است که جناب آقای محبی استاندار دولت روحانی ست با منش جذب حداکثری حتی مخالفین دولت، و این از نقاط قوت ایشان است و بر خلاف تصور برخی رسانه ها انتقاد ما از گذشته و حال و آینده بر تخریب و یا مخالفت نیست بلکه معتقدیم حمایت و انتقاد سازنده می تواند بزرگترین خدمت به یک مدیر توانمند باشد.

از عجایب روزگار این است که وب سایت هایی که تمام‌ توانشان را در سیاه نمایی عملکرد دولت بکار گرفته اند به ناگاه حامی استاندار همین دولت می شوند و بر خلاف مسیری که در انتخابات طی طریق کردند با فعالیت رسانه ایی در اندیشه نزدیکی به دولتمردان از جمله استاندار هستند و هر چند ما این چرخش را به فال نیک میگیریم و همراهی مخالفین روحانی را با استاندار، فرصتی برای ایجاد بستر آرام و کار می دانیم اما خود بعنوان حامیان دولت تلاش خواهیم کرد ضمن حمایت از دولت، کندروی و کج روی ها را یادآور شویم و این را همراهی با دولت و لحاظ منافع مردم می دانیم.

امیدواریم تضارب افکار بر بالندگی اندیشه و در بستر تعقل و ادب و احترام به بهبود اوضاع با محورمنافع مردم منتهی گردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.