حمایت تمام قد وزیر ورزش و جوانان از ایجاد منطقه آزاد سیستان/ رشد ۵ برابری وام ازدواج در دولت تدبیر و امید - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : دکتر مسعود سلطانی فر در نشست هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد شهرستان زابل بیان داشت : دولت در صدد است تا عدم توازن را با توان بالا در نقاط مختلف برطرف کند.

در سال های اخیر دولت نگاهی ویژه و تاکید دکتر روحانی رییس جمهور به اعضای دولت تمرکز منابع و تزریق امکانات به مناطق کمتر برخوردار از جمله سیستان و بلوچستان است .

به گزارش نی زار ، دکتر سلطانی فر توجه به استعدادها در استان سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت بالایی در برخی رشته ها برخوردار است و پایگاه استعدادیابی باید در این استان فعال شود.

وزیر ورزش و جوانان در بحث دو پروژه مهم خانه کشتی و سالن اختصاصی کبدی شهرستان زابل گفت : تلاش می‌کنیم که موانع تکمیل این پروژها را برطرف کنیم تا شرایط برای تکمیل این دو پروژه تا پایان سال ٩٨ مهیا شود.

وی خاطر نشان کرد : از دیگر برنامه های دولت احداث سالن چند منظوره بانوان در برنامه های اداره ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت و تا دو سال آینده اجرایی خواهد شد

دکتر سلطانی فر سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را برای هر یک از زوجین ١۵ میلیون تومان عنوان و بیان کرد : با این تسهیلات ارزان قیمت زوج های جوان می توانند با سی میلیون تومان زندگی خود را آغاز کنند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه اظهار داشت : در سال ٩٢ تسهیلات با سقف ٣ میلیون تومان بود که جمعا به ٢ هزار و ٩٠٠ میلیاردتومان رسید در سال ٩۶ دولت در این زمینه ١٢ هزار میلیارد تومان پرداخت کرد که به افزایش ۴ برابری رسیدیم و برای تسهیل در این امر استان ها از دولت سهمیه بیشتری بخواهند تا سهمیه تسهیلات افزایش پیدا کند

دکتر سلطانی فر خانه های جوان را از نیازهای اصلی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی جوانان دانست و گفت : دولت خانه های جوان را به عنوان الزام مد نظر دارد.

وزیر ورزش در پایان حمایت خود را از ایجاد منطقه تجاری در سیستان را به عنوان یکی از راه‌های توسعه و نجات منطقه از مشکلات حال اعلام داشت.
دکتر سلطانی فر با بیان اینکه در مناطق آزاد قشم و گیلان سوابق کاری داشته است ابراز امیدواری کرد با ایجاد منطقه آزاد در سیستان اتفاق مهم اقتصادی برای کل استان و کشور را سبب می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.