استاندار سیستان و بلوچستان : هرگونه اغماض در مقابل رفتار قانون شکنانه ممنوع است - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

احمدعلی موهبتی “استاندار” ظهر “شنبه” در نشست ویدیو کنفرانسی با فرمانداران استان که با هدف بررسی وضعیت اجرای طرح #فاصله‌گذاری_اجتماعی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در شهرهای استان برگزار شد؛ اظهار داشت: علیرغم اینکه سیستان و بلوچستان نسبت به جمعیت خودش کمترین آمار ابتلا به بیماری کرونا را در کشور داشته است، اما بدلیل عدم توجه برخی افراد به توصیه های بهداشتی و انجام مسافرت به استان‌های پرخطر و یا بالعکس حضور مسافرین در استان، زنگ خطر شیوع و انتشار این بیماری در استان به صدا درآمده و نگران کننده است که باید با اجرای جدی این طرح، از سلامت مردم حفاظت کرد.

وی ادامه داد: حفظ جان مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و از آنجاییکه این بیماری جدی و خطرناک است و امکانات موجود در استان جوابگوی پذیرش بیماران نیست، باید با افرادی که دستورالعملهای بهداشتی را نادیده می‌گیرند، برخورد قانونی جدی کرد.

موهبتی افزود: بر اساس تاکید وزارت بهداشت و تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کشور، تشکیل هرگونه تجمعات از قبیل مجالس عروسی، عزا، مراسم مذهبی و نمازهای جمعه و جماعت که سلامتی و جان مردم را به خطر می اندازد، ممنوع است و با متخلفین برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی،تمامی راه‌های ورودی به پارک های جنگلی و مکان های تفریحی و گردشگری استان باید بسته شود، تصریح کرد: کلیه راه‌های فرعی و مبادی ورود و خروج شهرستان های استان مسدود و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

موهبتی تصریح کرد: استفاده از ماسک در محیط آزاد الزامی ندارد و تنها در محیط‌های بسته و مکانهایی که تجمع بیش از چند نفر اجتناب‌ناپذیر است، نیاز به استفاده از ماسک داریم و این موضوع باید اطلاع رسانی شود!

رییس شورای تامین استان اظهار داشت: از امروز تا آخر فروردین در مقابل رفتار قانون شکنانه هرگونه اغماض ممنوع است و باید با افراد هنجارشکن برخورد قانونی لازم انجام شود و مالکین خودروهای متخلف که به مفاد این طرح توجه نمی‌کنند با اعمال جریمه سنگین و توقیف خودرو مواجه خواهند شد.

موهبتی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه، افزود: یکی از اقدامات پیشگیرانه این بیماری، مدیریت فضای اطلاع رسانی و تبلیغاتی جامعه است به صورتیکه شایعاتی مبنی بر تاثیرگذاری مطلوب مواد مخدر و الکل بر درمان این بیماری در جامعه انتشار پیدا کرده و متاسفانه موجب مرگ و یا نقص عضو تعدادی از هموطنان شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.