حضور جدی در استان‌های کمتر توسعه یافته و دور از مرکز رسالت مهم سازمان نوسازی مدارس - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار – مهرالله رخشانی مهر در نشست  هم اندیشی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل گفت: مهمترین رسالت سازمان نوسازی توجه به حضور جدی در استان‌های کمتر توسعه یافته و دور از مرکز می باشد و برای رسیدن به میانگین سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

رخشانی مهر اظهار کرد : سیستان و بلوچستان در دو سال اخیر قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای برای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی،ورزشی و تربیتی هزینه کرده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ برنامه ریزی شده تا به صورت ویژه فعالیت ها و برنامه های حوزه نوسازی با تلاشی مضاعف و جهادی همگانی دنبال شود.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: در سال ۹۸ سیستان و بلوچستان در تخصیص اعتبارات در سطح کشور رتبه اول را داشته است.

رخشانی مهر گفت : سال گذشته  در حوزه جایگزین نمودن وسایل سرمایشی و گرمایشی استاندارد، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان تخصیص یافت که در حال انجام می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ نیز مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان در خصوص وسایل سرمایشی و گرمایشی به سیستان و بلوچستان تخصیص و تا پایان سال تزریق خواهد شد.

رخشانی مهر تصریح کرد : برای رسیدن به میانگین سرانه فضای آموزشی کشوری در سیستان و بلوچستان از هیچ کوششی دریغ  نکرده و نخواهیم کرد و محکم و جدی پیش خواهیم رفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: مردمان این سامان مستحق بهترین ها هستند و در سالیان متمادی از ابتدای انقلاب از وفادارترین انسان ها به ایران اسلامی بوده اند.

همچنین حمیدرضا رخشانی در این نشست گفت:  یکی از محوری ترین برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت استان ایجاد آرامش فکری و روانی برای همه اجزا و عناصر مجموعه اداری ،آموزشی ، اولیا و دانش آموزان است.

وی با قدردانی از نگاه ویژه و حسن تدبیر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برای رفع مشکلات فضاهای آموزشی افزود: یکی از محوری ترین برنامه های آموزش و پرورش استان ایجاد آرامش فکری و روانی برای همه اجزا و عناصر مجموعه اداری ،آموزشی ، اولیا و دانش آموزان است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با توسعه فضاهای آموزشی، نگهداشت دانش‌آموزان از ۳۵ درصد به ۴۰ درصد رسیده وموجبات اطمینان خاطر و آسودگی فراوانی برای همکاران و دانش آموزان فراهم شده است.

رخشانی خاطرنشان کرد: قدردان زحمات و تلاش های همکاران عزیزمان در گذشته و نهادینه کردن این فرهنگ و نگاه بوده و هستیم و در ادامه مسیر، راه بزرگان این سامان را با جدیت و تلاش مضاعف خواهیم پیمود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه فضاهای های آموزشی در سالیان متمادی بسیاری از مشکلات و معضلات را به خود دیده و رنج بسیار کشیده، چرا که عقب ماندگی تاریخی را به دنبال داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: امروز به لطف حضور فرزند برومند این سامان در حوزه وزارت و ستاد، پروژه بلاتکلیف و ناتمامی در استان وجود ندارد و همه پروژه ها در حال تکمیل و بهره برداری می باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.