اعزام تیم بررسی و پیگیری ایران به سد کمالخان/بی اطلاعی طالبان از انحراف آب به سمت گودزره/احتمال اشتباه از سوی مقامات محلی - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار
نی زار : مسئله انحراف آب از بند کمال خان فردا توسط نمایندگان ایرانی و افغانستانی بررسی می شود و این نوید بخش این موضوع است که اگر آب منحرف می شود، هیات افغانستانی، جلوی این موضوع را می گیرد و آب به سمت سیستان بازگشایی می‌شود.

محمد سرگزی روز جمعه اظهار داشت: طی مذاکره تلفنی با نماینده رییس جمهور در امور افغانستان، هیات ایرانی برای بررسی مسئله انحراف آب بند کمال خان، به کابل اعزام شدند.

وی افزود: هیات ایرانی امروز با ملابرادر و وزیر خارجه طالبان دیدار داشتند و تصاویر ماهواره ای انحراف آب بند کمال خان به سمت گودزره را به طرف افغانستانی نشان دادند.

وی بیان کرد: طرف افغانستانی اعلام کردن که فردا یک تیم متشکل از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برای بازدید به بند کمال خان اعزام می شوند و اگر انحراف آب به سمت گود زره مشاهده شود جلوی این مسئله گرفته شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ملابرادر اعلام کردن که آب به سمت گودزره منحرف نشده اما احتمالاً مقامات محلی این اقدام را انجام دادند.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی ها و ورود سامانه بارشی به منطقه، سیلاب دوم با حجم بیشتری محتمل است و با این فشارها و مذاکرات بدون تردید باید بند کمال خان بازگشایی شود.

وی تصریح کرد: در جریان مذاکرات، طرف افغانستانی خود را ملتزم به اختصاص حق آبه می داند و حق آبه سیستان را به رسمیت می شناسد.

سرگزی با بیان اینکه طرف افغانستانی اعلام کرده که دنبال انحراف آب نیست، خاطرنشان کرد: اعزام هیات ایرانی و افغانستانی به محل بند کمال خان نشان از عدم اطلاع و صداقت طرف افغانستانی مبنی بر رهاسازی آب به سمت سیستان را نشان می دهد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.