طرح اصلاح تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته می شود/ افزایش تعداد نمایندگان سیستان و بلوچستان به ۱۱ نفر / زاهدان ۳ نماینده خواهد داشت - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان را در دستور کار دارد.

به گزارش نی زار، بر اساس طرح تهیه شده توسط کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ۴۰ نماینده به مجموعه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه و مجموع تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر خواهد بود.

اما در این طرح استان سیستان و بلوچستان نیز تغییراتی در حوزه های انتخابیه و همچنین تعداد  نمایندگان استان خواهد داشت و ۳ نماینده به مجموع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اضافه خواهد شد.

بر اساس این طرح یک حوزه به نام حوزه انتخابیه «نیکشهر، بنت، قصرقند، لاشار و فنوج،» منطبق بر محدوده جغرافیایی شهرستان‏های نیکشهر، قصرقند، لاشار، و فنوج، به مرکزیت نیکشهر با اختصاص یک نماینده ایجاد می‏ شود.

همچنین یک حوزه انتخابیه با نام «راسک و سرباز»، منطبق بر محدوده جغرافیایی شهرستان‏های راسک و سرباز، به مرکزیت راسک با یک نماینده افزوده می شود، و نیز تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه «زاهدان و بخش های نصرت آباد و کورین» از دو نفر به سه نفر افزایش می‏ یابد.

در حال حاضر نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی طرح مذکور می باشند که در صورت تصویب نهایی و تایید شورای نگهبان تعداد نمایندگان استان به ۱۱ نفر افزایش می یابد./ انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.