افزون بر نیم میلیون دانش آموز در سیستان و بلوچستان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

به گزارش رسانه نی زار ‘علیرضا نخعی’  افزود: امسال ۳۷ هزار فرهنگی در سیستان و بلوچستان سکان دار عرصه تعلیم و تربیت هستند که همه آنان متعهد شده اند ایجاد دوستی، اعتماد و ارتقای کیفیت بخشی آموزش در مدارس استان را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

وی اظهار داشت: یکی از مباحث مهم پیش رو آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با توجه به اصلاح و تغییر روشهای آموزشی و تربیتی، بهره گیری و ارتقا میدان عمل، تقویت مدرسه و استفاده از ظرفیت های کم نظیر درون منطقه ای برای کیفیت بخشی مسایل تعلیم و تربیت است.

وی گفت: امسال همزمان با شروع سال تحصیلی جدید ۲۸۹ کلاس درس جدید در قالب ۶۰ پروژه آموزشی بهره برداری شد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک ۳۷ هزار و ۵۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان وجود دارد افزود: این اداره با افزایش کیفیت مدارس شبانه روزی و توسعه طرح های روستا مرکزی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا هیچ کودکی در استان از تحصیل بازنماند.

نخعی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در کنار افزایش پوشش تحصیلی، بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی را مدنظر دارد از این رو بیش از ۱۰ طرح کیفیت بخشی در دستور کار این اداره قرار گرفته و از مهرماه در استان آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگیان دست نیاز به سوی همه دانش آموزان و والدین آنان دراز می کنند زیرا خانواده ها یک ظرفیت برای رسیدن به اهداف این اداره شناخته شده اند./ ایرنا