نقد یک جوان سیستانی بر همایش تجلیل از کبدی کاران سیستانی - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

به گزارش رسانه نی زار:پس از انتشار خبری در رسانه نی زار با عنوان  مراسم تجلیل از قهرمانان کبدی سیستان برگزار می شود توسط موسسه نسیم رحمت سیستان , مخاطبان زیادی با ارسال پیامی از برگزاری این همایش توسط این موسسه انتقاد کردند در این بین یکی از جوانان سیستانی با ارسال نامه ای به رسانه نی زار که متن کامل آن به شرح زیر ذیل می باشد از دست اندرکاران برگزاری این همایش خواسته با تامل بیشتری به این موضوع نگاه کنند.

IMG-20141016-WA0002

سلام
اگر سوالی از تمامی مردم و مسئولین کنید تحت عنوان تقدیر از قهرمانان خوب است یا نه ؟ یقینا همه ی آنها جواب مثبتی به شما خواهند داد.
به نظر ما هم تجلیل از ورزشکاران و قهرمانانی که برای این خطه افتخار آفرینی میکنند و سرافرازمان نه تنها لازم است بلکه واجب هست . باید در خور شان این بزرگواران از آنها تقدیر و تجلیل شود.
چندی پیش تصویری دیدم تحت عنوان همایش رستم زادگان ،این همایش برای تجلیل از سه کبدی کار افتخار آفرین سیستان برگزار می شود تا اینجایش که خیلی جالب و انرژیک بود ولی نکته قابل تامل آن اسپانسر این برنامه بود؟؟؟!!
اسپانسر این برنامه موسسه خیریه نسیم رحمت سیستان بود.
همانطور که عرض کردم همگی ما می دانیم تجلیل از قهرمانان کار بسیار خوبی است و باید صورت گیرد حال نکته اینجاست که اگر این کار به همت نهاد های مسئول و مربوطه انجام شود بهتر است یا یک موسسه خیریه؟
مگر غیر از این است که یک موسسه خیریه راه اندازی می شود برای اینکه با همت خود و مردم،کاستی و مشکلات موجود در خانواده ها و در آن منطقه را بررسی و پس از این در جهت برطرف سازی آن با نیت خالصانه و قربه الی الله گام بردارد؟؟
همه ما میدانیم که ورزشکاران کار مهمی انجام داده اند و بالتبع باید از ایشان تجلیل شود ولی آیا این کار را یک موسسه خیریه باید انجام دهد؟؟
تاجایی که در ذهن داریم در همه جا ورزشکاران و قهرمانان با حضور در موسسات خیریه به آنها کمک میکردند ولی متاسفانه موسسه خیریه ی ما در سیستان از مردم و ادارات درخواست همکاری میکنند که برای ورزشکاران هدیه بگیرند..
هرچه گشتیم در اساسنامه ی همچین موسساتی هیچ کجا بندی راجع به این مورد وجود نداشت که یکی از کارهای موسسات خیریه برگزاری همایش برای تقدیر از ورزشکاران ..

رستم-زادگان-212x300

با این حال از بعضی از دوستان مرتبط با این موسسه راجع به وجود همچین بندی در اساسنامه جویا شدم جواب دادند که ما در اساسنامه بندی داریم با عنوان حمایت از نخبگان!!!!! و این بند این اجازه را میدهد که برگزار کنیم..
حال صحبت بنده این است که آیا حمایت از نخبگان یعنی برگزاری همایش و تقدیر؟
یا حمایت از نخبگانی که بضاعت مالی و معنوی ندارند؟؟
کاش معنای حمایت را برای خودمان تجزیه و تحلیل میکردیم.
یعنی با هزینه ای که میشود چند کار مثبت دیگر مثل کمک برای تهیه جهیزیه یک دختر بی سرپرست یا خرج یک کودک یتیم بعد ما با این پول برای قهرمانانی مراسم بگیریم که جوایز چند ده سکه ای گرفتند و مسوولین عزیز منطقه هم در حدتوان قدردانی و تجلیل کرده اند..
آیا واقعا این می شود حمایت از نخبگان؟؟
به نظر بنده التقاط این دو مفهوم ( حمایت از نخبگان و تقدیر از قهرمانان ) و ارائه یک مفهوم غلط به مردم راجع به حمایت از نخبگان چیزی جز عوام فریبی و توهین به شعور مردم نیست.
یعنی ما در سیستان هیچ مشکلی نداریم؟
هیچ خانواده ای نیاز به کمک ندارد؟
هیچ عروسی به خاطر نداشتن جهیزیه قید آینده اش را نیزند؟
هیچ پدری نیست که از بی پولی و رنج کشیدن فرزندش به دلیل بیماری زجر بکشد؟
کمی تامل کنید!!!!

10351322_590002097789410_329731634282433258_n (1)

چند وقت پیش در فیسبوک و در گروه سیستان فراموش شده مطلبی منتشر شده بود که سه کودک ناشنوا در کنار هم نشسته بودند،هر سه ناشنوا بودند و فرزند کوچک خانواده اگر هزینه درمانش جور میشد،درمان می یافت.

چندی قبل روزنامه «شهروند» در گزارشی نوشت پدر و مادری اهل زابل پسرشان را برای فروش گذاشته‌اند این گزاش تکان‌دهنده است اما از آن تکان‌ دهنده‌تر از آن این بود که پدر و مادرش، نمی‌توانند از پس هزینه‌های خود و سه فرزندشان بر بیایند و نمی‌خواهند هر شب شاهد شب بیداری‌ها و گرسنگی‌های فرزندان دل‌خسته‌شان باشند.» به دلیل فقر و نداشتن حتی نان شب خود مجبور شده یکی از فرزندان خود را برای به فروش گذاشته , اینها تنها گوشه ای بود از کارهایی که یک موسسه خیریه می تواند وارد عمل شود و کمک نماید.

000001_0

حالا شما خودتان قضاوت کنید..
آیا قهرمانانی که پاداش چندین سکه ای گرفته اند و از طرف مسئولین هم تا حدودی مورد تقدیر قرار گرفته اند نیاز به تقدیر دارند یا امثال آن کودک نیاز به کمک؟؟
کاش می شد ما انسانها به جای منافع شخصی و به جای جلب توجه مسئولین نسبت به خود ودست و پا کردن اسم و رسم برای خودمان، به فکر جلب توجه خداوند نسبت به خود بودیم و به خاطر رضای خدا کار میکردیم.
به امید اینکه اعمالمان مورد قبول درگاه حق قرار بگیرد
ان شاالله

فرزند کوچک سیستان
حامد سالاری