از تک تک شما سیستانی ها عذر می خواهم لطفا به فحش ها و ناسزاها پایان دهید - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : رامبد جوان خطاب به سیستانی ها : از تک تک شما عذر می خواهم لطفا به فحش ها و ناسزاها پایان دهید/ آیا باید مانند تهاجم برخی از کاربران فاقد فرهنگ ایرانی به صفحه لیونل مسی مهاجم تیم ملی آرژانتین در تدارک فرستادن سفیر و عذر خواهی و … از رامبد جوان به دلیل نثار فحش ها و ناسزاهای برخی از سیستانی نماها به وی باشیم.

برنامه بعضی ها که ازشبکه سه سیما پخش می شود ، بر اساس نظر سنجی ها و با توجه به دعوت از میهمانان ویژه و خاص ، از جایگاه قابل توجهی در بین مخاطبین رسانه ملی برخوردار است.

اما این برنامه که یکشنبه شب (۱۴ دی ماه ) با حضور رامبد جوان هنرمند محبوب و محجوب کشورمان به روی آنتن رفت حاشیه هایی بدنبال داشت ، رامبد جوان در پایان این برنامه بنا به درخواست علی ضیاء مجری برنامه، اقدام به تعریف خاطره ای از یک مرد زابلی که در ذهن او نقش بسته بود کرد.

بیان این خاطره طنز آمیز ، باعث ناراحتی برخی از دلسوزان سیستان و سیستانی شد و پنداشتند رامبد جوان قصد توهین و تخریب تمدن و مردمان نجیب و بی آلایش سیستان را داشته است و با واکنشهایی متفاوتی همراه بود.

عده ای بدون آینده نگری و در نظرگرفتن فرهنگ وتمدن ما ، این حرکت رامبد جوان را محکوم کرده و وی را هم ردیف شمر قرار دادند و با تحریک برخی سیستانی نماها خواستند به صفحه شخصی وی ، سایت این برنامه و سامانه پیامکی آن مراجعه کنند و از خجالت این هنرمند محبوب و مردمی در بیایند. غافل از اینکه اشخاصی هستند که به نام سیستان و سیستانی در جهت تخریب هویت و دیارمان از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

اما گروهی دیگر با تفکر و آینده نگری و ملاک قرار دادن حفظ حرمت و تمدن ما ، مانند (دکتر حسینی نماینده مردم شریف سیستان ، دکتر شهریاری نماینده مردم شریف زاهدان، مهندس ناظری فرماندار زابل ،دکتر رخشانی مدیر مسوول روزنامه زاهدان ، دست اندرکاران موسسه هنری فرهنگی نی زار و سایر دلسوزان این آب و خاک) با قرائت نطق در مجلس شورای اسلامی ، مکاتبه با رئیس رسانه ملی و رایزنی های مختلف خواستار حل و فصل این موضوع سهوا پیش آمده و عذر خواهی هنرمند محبوب ، رامبد جوان در رسانه ملی و حضور هنرمندان سیستانی در برنامه بعضی ها شدند که این مهم تحقق یافت.

در این رابطه بسیاری از هنرمندان سیستانی نیز هشدار دادند و تاکید کردند از هرگونه اقدام شتاب زده و غیر منطقی که هویت و جایگاه فرهنگی ما را نشانه می گیرد، جدا خود داری شود ، چرا که رامبد جوان خاطره و حقیقتی که در ذهن او نقش بسته است را به صورت طنز بیان کرده و با توجه به خلق و خوی و روحیات وی ، هیچگونه قصد و نیتی در کار نبوده است ، از جمله اظهارات محمدرضا هدایتی در شبکه های ارتباطی :

من با رامبد صحبت کردم نماینده زاهدان هم فیلم رو دیدن و چیز توهین آمیزى ندیدن بیاییم ظرفیت هامونو بالا ببریم ، طنز با مسخره کردن وتوهین فرق میکنه الان وزیر بهداشت جلوى کار آقاى مدیرى رو گرفته وما بیکار شدیم. باید به خودمون یاد بدیم که ظرفیت باهم خندیدن رو داشته باشیم. آقاى جوان خاطره اى واقعى از دورانى از زندگیشون بیان کردن ما زابلى ها آنقدر قوى هستیم که با همچنین قضیه ى پیش افتاده اى به تواناییهامون شک نکنیم و دچار بحران نشیم.

متاسفانه مواضع اولیه بدون تفکر و آینده نگری که با تحریک برخی سیستانی نماها و کسانی که عزم خود رو را برای تخریب فرهنگ ، اصالت و نجابت مردم سیستان جزم کرده ا ند ، چنان کار ساز بود که رامبد جوان در مصاحبه با رویکرد( متن مصاحبه ) اظهار داشت : از تک تک شما سیستانی ها عذر می خواهم لطفا به فحش ها و ناسزاها پایان دهید.

خوشبختانه ما مردمی هستیم که دارای فرهنگ و تمدنی غنی می باشیم و همواره پیش قراول عرصه فرهنگ و تمدن بوده و هستیم ، لذا نباید با اقدامات عجولانه و غیر منطقی نقش بسزایی در تخریب تمدن و هویت خود ایفا کنیم ، از هوش و ذکاوت خود در چنین مواردی باید بیش از پیش استفاده کنیم .

تصور بفرمایید ما اگر به جای هموطنان مسلمان، متمدن و با فرهنگ ، ترک زبان و شمالی و لر بودیم ، حداقل در روز ، یکصد کشته و مجروح تقدیم فرهنگ و تمدنمان می کردیم !!!!!

حال باید منتظر ماند و دید که مردم سیستان هم باید مانند تهاجم کاربران فاقد فرهنگ ایرانی به صفحه لیونل مسی مهاجم تیم ملی آرژانتین ،در تدارک فرستادن سفیر و عذر خواهی و … از رامبد جوان به دلیل نثار فحش ها و ناسزاهای برخی از سیستانی نماها به وی باشند!!!

منبع : سیستان پرس