نخستین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سیستان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

فرماندار هامون گفت: نخستین سفر وزیر بهداشت و درمان به شهرهای حوزه سیستان با هدف بازید از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی و همچنین انجام عملیات جراحی چشم فردا پنجشنبه انجام می شود.

به گزارش نی زار ؛ معصومه پرندوار چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با توجه به اینکه وزیر بهداشت یکی از موسسان بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شرق کشور است فردا با حضور در روستای دولت آباد شهرستان هامون چند عمل جراحی چشم انجام می دهد.

وی افزود: بازدید از بیمارستان های سطح منطقه، دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه از جمله برنامه های وزیر بهداشت و درمان در سفر به سیستان است.

فرماندار هامون اظهار داشت: پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیش از شش سال است که توسط دانشگاه علوم پزشکی با اهدای زمین توسط خیرین محمد آباد ساخته شده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیریکی داشته است.

وی افزود: شش میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و در حال حاضر هیچ استفاده ای از آن نمی شود.

پرندوار تصریح کرد: با توجه به موقعیت ویژه و استراتژیکی آن در خواست می شود این ساختمان به پردیس شماره دو دانشگاه علوم پزشکی تبدیل و دانشکده های داروسازی و دانشکده گیاهان دارویی سنتی و صنعتی راه اندازی شود.

وی گفت: با وجودی که براساس اعلام شورای شهر، شهرداری، فرمانداری هامون و خیرین ۱۲۰ هکتار زمین برای ساخت آن اهدا شده است این شهرستان آمادگی واگذاری زمین بیش از این برای تکمیل و توسعه این پروژه در شهرستان هامون را دارد.

جذب نیروی متخصص، فوق تخصص، پرستار و بهیار برای سیستان نیاز به نگاه ویژه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش است.

هم اینک شهرستانهای مختلف سیستان از نبود نیروی متخصص و فوق تخصص در بخش پزشکی رنج می برند و بیماران برای معالجه بیماری خود باید به سایر شهرستانها سفر و هزینه های زیادی پرداخت کنند.

فرماندار هامون گفت: این شهرستان اکنون محروم از درمانگاه شبانه روزی است و بیماران مجبورند برای معالجه به شهرستان های همجوار مانند زابل مراجعه کنند.

به گفته فرماندار هامون ۹ درمانگاه در این شهرستان وجود دارد.