حضور معاون رییس جمهور جهت بررسی وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان/ طرح منطقه آزاد سیستان آماده شده است - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : محمد شریعتمداری; معاون اجرایی دکتر روحانی روز دوشنبه جهت بررسی وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان وارد زاهدان شد.

3744_orig

به گزارش رسانه نی زار، شریعتمداری با حضور در در نشست بررسی روند اجرایی برنامه های سفر هیات دولت به سیستان و بلوچستان گفت : با وجود کاهش قیمت نفت و محدودیت های وابستگی بودجه عمومی به درآمد نفتی، هیچ نگرانی در اداره کشور نداریم.

وی تاکید کرد: دولت مقتدرانه و توانمند با وجود کاهش یافتن بخشی از منابع در اختیار خود در حوزه در آمدهای نفتی می تواند کشور را در مسیر توسعه پیش ببرد.

وی تصریح کرد: دولت تلاش دارد برای رونق بیشتر کشور در سال آینده از ظرفیت بخش های تعاونی، خصوصی، نهادهای عمومی و غیر دولتی در فعالیت های توسعه ای بیش از بیش بهره گیرد و در این زمینه به دنبال برداشتن گام های اساسی است و هیچ گونه نگرانی برای ادامه مسیر ندارد.

وی با بیان این که سیستان و بلوچستان با داستان های اساطیری ایران زمین شناخته می شود، افزود: این استان متاسفانه در دوره های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل برخی دشمنی ها و کم تدبیری ها با ناامنی شناخته شده در صورتی که واقعیت این گونه نیست.

وی امنیت سیستان و بلوچستان را فوق العاده دانست و گفت: هر چند که هر از چندگاهی می شنویم که مظلومانه در یک گوشه از خاک این استان خونی به ناحق بر زمین می ریزد، اما در مجموع این قطعه از خاک ایران اسلامی نسبت به بسیاری از استان های کشور دارای امنیت فوق العاده ای است.

شریعتمداری ادامه داد: امنیت حاکم بر سیستان و بلوچستان در سایه فکر بلند و وحدت بخش مسوولان و مردم، علمای شیعه و سنی و روحانیون در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و عمرانی محقق شده است.

وی آینده سیستان و بلوچستان را امیدبخش دانست و ابراز امیدواری کرد: با تداوم روحیه همکاری خوب و ارزشمند حاکم بین همه نیروهای سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی، مقامات دولتی، قوه قضاییه، نیروهای مسلح، نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت و روحانیت شیعه این استان، در آینده نه چندان دور شاهد رشد و پیشرفت بیش از بیش این منطقه در عرصه های گوناگون باشیم.

وی گفت: سیستان و بلوچستان برای سرمایه گذاری اساسی در عرصه های گوناگون بسیار مستعد است که می توان در این زمینه به توسعه بخش کشاورزی با وجود کمبود آب و توسعه فعالیت های اکتشافی در بخش صنعت و معدن، ایجاد مناطق آزاد و توسعه بندر چابهار اشاره کرد.

معاون اجرایی رییس جمهوری تجارت را یکی از ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: استفاده مطلوب از این ظرفیت و دعوت از مردم بومی این استان مقیم در دیگر مناطق دنیا برای سرمایه گذاری می تواند زمینه ساز توسعه تجاری ایران با دیگر کشورها باشد.

علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت : طرح منطقه آزاد سیستان در راستای تغییر در الگوها و تلاش برای ماندگاری مردم در سطح منطقه تهیه شده و مقرر است در سفر نماینده ویژه مناطق آزاد کشور در هفته جاری به استان این طرح آماده و بعد تقدیم شورای عالی مناطق آزاد کشور شود.

هاشمی تصریح کرد: اعتبارات استانی خوب تخصیص یافته به طوری که در دهه فجر امسال تعداد پروژه های قابل افتتاح نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد از نظر حجم و ۱۵۰ درصد از نظر اعتبار افزایش یافته است و این امر نشان از تخصیص اعتبار و توانایی مضاعف است.

وی ادامه داد: اگر اعتبارات پروژه ای ملی با عنایت ویژه همانند پروژه های استانی ۸۵ درصد به بالا تحقق یابد می توان شاهد محقق شدن خواست و مطالبات مردم هم سو با وعده دولت شد.