تاکید مجمع روحانیون بر عنوان آیت الله برای خمینی جوان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار
نی زار : مجمع روحانیون مبارز با صدور پیامی درگذشت دکتر صادق طباطبایی را به یادگار امام و بیت امام خمینی و خانواده‌های طباطبایی و صدر تسلیت گفت؛ پیامی که  20140509112012755گویا حاوی پیامی دیگر به همراه خود است: آیت الله خواندن سیدحسن خمینی.
به گزارش نی زار به نقل از انصاف نیوز ، نکته ی مهم در این پیام، تکرار عنوان «آیت الله» برای یادگار امام است که در پیام سیدمحمد خاتمی به وی نیز آمده بود؛ عنوانی که تاکنون به ندرت برای سیدحسن خمینی به کار می رفت.
سیدحسن خمینی، فرزند مرحوم سیداحمد خمینی است که در سالهای اخیر به خاطر ارتباط تنگاتنگ با جناح اصلاح طلب، از سوی افراطیون منسوب به اصولگرایان مورد هجمه هایی قرار گرفته که حادثه ی اختلال در سخنرانی او به مناسبت سالگرد درگذشت امام در ۱۴ خرداد ماه سال ۸۹ بارزترین این اتفاقات بود.
وی در سالهای اخیر از سوی افراطیون با فامیلی شناسنامه ای «مصطفوی» خطاب می شد؛ افراطیونی که مشی نوه امام را در تضاد با مشی امام ارزیابی می کنند.
انتظار افراطیون، فاصله گرفتن وی از اصلاح طلبان یا چپ های سابق است؛ اما این در حالی است که این جناح به «خط امامی»ها معروف بوده و مرحوم سیداحمد خمینی نیز از لحاظ سیاسی جزو همین جناح به محسوب می شد.
به کار بردن عنوان آیت الله برای سیدحسن خمینی مطابق با سطح تحصیلی و اجتهاد وی نیز هست ولی این برای اولین بار است که تشکل مهمی مانند مجمع روحانیون مبارز و رییس شورای مرکزی آن در طول یک هفته از چنین عنوانی استفاده کرده اند.
متن پیام
به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن پیام مجمع روحانیون مبارز در پی می آید:
محضر مبارک حضرت آیت‌الله سیدحسن خمینی دام عزه
خبر درگذشت مرحوم دکتر سید صادق طباطبایی آنچنان سنگین بود که به سختی بر باورمان نشست.
سلوک و روش اخلاقی، بینش عمیق و روشنگرانه، بیان جذاب و گیرا، ذهن منظم و سازمان یافته برخی از ویژگیهایی است که از آن مرحوم شخصیتی دلپذیر و تأثیرگذار ساخته بود.
تلاشهای خستگی ناپذیر و خدمات فکری و فرهنگی آن مرحوم به ویژه در راستای اتحادیه انجمن‌های اسلامی در طول حضور ایشان در اروپا و نیز وفاداری و تعهد و پایبندی صادقانه وی نسبت به راه امام راحل و آرمانهای والای انقلاب اسلامی، بخشی از صفحات درخشان زندگی افتخار آمیز ایشان است.
مجمع روحانیون مبارز فقدان این شخصیت فرهیخته را به خانواده معزز ایشان و بیت حضرت امام و خانواده محترم صدر تسلیت میگوید و برای همه آنها سربلندی و عزت و برای آنمرحوم آمرزش و مغفرت از خدای بزرگ مسئلت مینماید.
مجمع روحانیون مبارز
۶/۱۲/۱۳۹۳