اقدامات پسندیده ی شهرداری علی اکبر در رسیدگی به منطقه باستانی زیارتی و تفریحی کوه خواجه - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : چندی پیش فرصتی دست داد تا در روزهای نخست سال جدید، گذری به منطقه باستانی ،زیارتی و تفریحی کوه خواجه داشته باشم .

پیش از هر چیز جای خالی قایق سوارانی که در سال قبل قایق شان را به انواع و اقسام پرچم های مختلف آذین بسته بودند و با قایقرانی در مقدار اندک آبی که وجود داشت موجبات شادی و نشاط گردشگران نوروزی را فراهم می کردند ، به شدت احساس می شد .

مطابق عادت همیشگی ام بر آن شدم تا از پیشرفت پروژه های در دست احداث در منطقه کوه خواجه دیدن کنم . در مسیر رسیدن به موزه ی حیات وحش محیط زیست که با همه ی حرف و حدیث هایش همچنان چشم به راه افتتاح است نگاهم به ادوات نقلیه و کارکنان شهرداری علی اکبر افتاد .

ماشین حمل زباله و کارگران پرتلاشش از سویی و ادوات اندک راه سازی آن از سوی دیگر مشغول به جمع آوری زباله ها و تسطیح نمودن مسیر های ماشین روی منطقه کوه خواجه بودند .

 

unnamed

 

از آنجا که فعالیت در منطقه ی کوه خواجه خارج از محدوده ی خدمات شهری شهرداری علی اکبر بود بر آن شدم تا طی تماس تلفنی با اکبر اسدی زاده ،شهردار علی اکبر از او به پاس خدمت رسانی به گردشگران نوروزی منطقه ی فراموش شده ی کوه خواجه سپاسگزاری کنم .

شهردار علی اکبر در گفت و گوی تلفنی خود اظهار کرد : کوه خواجه میعادگاه تلفیق تاریخ وطبیعت و باور های دینی است . بقعه متبرکه ی خواجه مهدی از یک سو و ظرفیت ارزشمند آثار باستانی در کنار طبیعت بکر دریاچه هامون از سوی دیگر، کوه خواجه را به یکی از مهم ترین مناطق هدف گردشگری در استان مبدل کرده است .

 

اسدی زاده خاطر نشان کرد : اگرچه فعالیت در این منطقه در حوزه ی خدمات شهری تعریف نشده است اما به دلیل اهمیتی که این منطقه دارد و از آنجا که هدف اصلی ما این است که مسافرین محترم نوروزی با خاطره ی بسیار خوبی از این فضا دیدن کنند بر آن شدیم تا با تمام توان از حداقل امکاناتی که داریم برای رفع موانع موجود استفاده کنیم .

 

unnamed11

 

وی افزود : مسیر های پر تردد در کوه خواجه به ویژه مسیر هایی که از نعمت آسفالت بی بهره هستند همه روزه آب پاشی می شوند تا خانواده هایی که در کناراین مسیر ها از طبیعت موجود استفاده می کنند ازمعضل گرد و خاک تردد وسایل نقلیه در امان باشند .

 

شهردار علی اکبر گفت : یکی از ابتدایی ترین عواملی که در نازیبایی هر منطقه ای نقش دوچندان دارد برجای ماندن پس مانده های غذایی و زباله هایی است که متاسفانه در طبیعت رها می شود به همین علت ما برآن شدیم تا در ساعات غیر اداری که عملیات جمع آوری زباله در سطح شهر پایان می یابد ،زباله های اطراف کوه خواجه را جمع آوری کنیم که جا دارد از همین طریق از زحمات بی چشمداشت همکارانم در حوزه خدمات شهری تشکر کنم .

 

اسدی زاده تصریح کرد: وجود بقعه متبرکه ی خواجه مهدی برفراز کوه خواجه علاقه مندان بسیاری را به سمت خود جذب می کند که متاسفانه مسیری که برای رسیدن به این بقعه وجود داشت مسیری ناهموار و پرحادثه بود .که بحمدالله با استفاده از کمترین ادوات راه سازی که در اختیار ماست توانسته ایم با تسطیح کردن جاده ی معروف به “دره سوخته” شرایطی را فراهم آوریم که امکان رفتن وسایل نقلیه به بالای کوه و رسیدن به بقعه خواجه مهدی هموارتر شود . موردی که اهمیت آن تابه اندازه ای بود که در حین انجام عملیات تسطیح مورد اقبال بسیاری از گردشگران نوروزی قرار گرفت .

 

sssssssss

 

اسدی زاده در پایان صحبت هایش با اشاره به اینکه توجه به داشته های عظیم فرهنگی و باستانی این منطقه از وظایف ماست و باید بیشتر از این ها به این منطقه رسیدگی شود از ابراز توجه رسانه ها به این مورد سپاسگزاری نمود .

 

وقتی تماس تلفنی ام با شهردار علی اکبر به اتمام رسید و برآن شدم تا من هم از جاده ای که نقلش در صحبت با مهندس اسدی زاده رفت دیدن کنم به این می اندیشیدم که اگر همه ی سازمان ها و نهاد ها با چنین رویه ای به مناطق گردشگری و باستانی ما توجه کنند چه روزگار شیرین تری در انتظار آنان خواهد بود .

 

از آن روی که می دانم هیچ گونه بودجه یا هزینه ای برای شهرداری علی اکبر برای چنین اقداماتی تعریف نشده یا به آن اختصاص نداده شده است، بر خود لازم می دانم تا مراتب سپاسگزاری ام را از شهرداری علی اکبر و کارکنان پر تلاشش ابراز نمایم .

 

امیدوارم منطقه ی کوه خواجه با عظمت مثال زدنی و خیل عظیم مشتاقانش بیش از آنچه تا به حال بوده مورد توجه مسئولین قرار گیرد .

 

“داود صیاد “