امام جمعه زابل : سیستانی که بهشت باستان شناسان است چرا در آن خبری از صنعت گردشگری نیست؟ - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار: حجت الاسلام والمسلمین کیخا در خطبه های این هفته نماز جمعه زابل ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: خودم وشما بزرگوارن را به رعایت تقوا سفارش می کنم. تقوا یعنی اینکه انسان برای خودش در برابر شیاطین سپر و سنگر درست کند. طبق برخی آیات قرآن پل صراط از جهنم رد می شود و برخی مفسرین گفته اند که خطاب به همه انسان ها و مکلفین است. خداوند می فرماید: مومنین با تقوا را نجات می دهیم ولی کفار ومنافقین در آتش با قی می مانند. در اینجاست که غیبت کردن ها،تهمت زدنها و بقیه گناهان آتش را به سوی خودشان جذب می کنند.

کیخا

خطبه دوم :

حجت الاسلام والمسلمین کیخا در خطبه های دوم بار دیگر نمازگزاران را به رعایت تقوا دعوت نمود و گفت:تقوا باعث می شود انسان در زندگی اش به بن بست نرسدو همیشه در کارها به گشایش برسد. تقوا باعث نزول برکات بر فرد و جامعه می گردد.همیشه با تقوا باشیم تا جامعه ای پر خیرو برکت داشته باشیم.

حجت الاسلام کیخا در ادامه به جمعه ۲۵ اردیبهشت روز جهانی خانواده اشاره نمود وگفت:خانواده در اسلام جایگاه و اهمیت خاصی دارد و محل پرورش نسل آینده است. پس خانواده تعیین کننده آینده کشور است. اگر کشوری بخواهد آینده درخشانی داشته باشد باید نگاه ویژه ای به خانواده داشته باشد. دشمنان هم برنامه هایی قرار داده اند تا بنیان خانواده را تخریب کند. خانواده ها متوجه خطرات ماهواره ها در این زمینه باشند.

وی در ادامه به شنبه ۲۶ اردیبهشت، مبعث پیامبراکرم(ص) اشاره نمود و گفت: این روز فرصت مناسبی برای مسلمانان جهان است تا نگرش عمیقی به زندگی پیامبر(ص) داشته باشند. لازم است همه مسلمانان به تمام معنا به پیامبر(ص) تاسی کنند.ظلم ستیز باشند، مدافع مظلومان باشند. نسبت به مسلمانان مظلوم عراق ، سوریه ، یمن ، بحرین ، مصرو لیبی بی تفاوت نباشند.نسبت به جنایات امریکا و اسراییل و آل سعود بی تفاوت نباشند.

ایشان در ادامه با اشاره به روز نکبت( سالروز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر اسرائیل) گفت: رژیم جعلی اسرائیل با حمایت امریکا و حماقت و نفهمی برخی حکام منطقه عامل نا امنی ها، ترورها و ظلم ها در منطقه است. برخی حکام کشورهای عربی به ظاهر مسلمان که در راس آنها عربستان سعودی است، به جای اینکه برای دفاع از مردم مظلوم سوریه، عراق و یمن و غزه با یکدیگر متحد شوند، دست به دست امریکا و اسرائیل داده اند و با هزینه های خودشان کودک کشی و نسل کشی راه انداخته اند. اینها خادم الحرمین نیستند بلکه غاصب الحرمین و خائن الحرمین اند.

حجت الاسلام والمسلمین کیخا ،حکم اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان را تیر خلاصی به خود این دولت دانست و گفت: عربستان با این جنایت گور خود را کنده است و اگر اشتیاه سیاسی دیگری با اعدام شیخ نمر مرتکب شود تیر خلاصی را به خودش زده است. و در واقع حکم نابودی اش را امضا کرده.

وی در ادامه به یکشنبه ۲۷ اردیبشهت سالروز ارتحال حضرت آیت الله بهجت(ره) اشاره نمود و گفت: ایشان شخصیت بزرگواری بودند که به خوبی از مکتب اهل بیت(ع) استفاده نمودند. مطالعه و الگوگیری از زندگی این بزرگوار می تواند درس اخلاق خوبی باشد.عارف سالکی که می تواند زندگی او و درس اخللاق خوبی برای ما باشد. برخی انسان های جاهل به شخصیت امثال این بزرگواران حمله می کنند در حالی که مزدور لندن و اسرائیل اند. ضربه ای که اینها وارد می کنند از داعش هم بدتر است.

وی در ادامه به دوشنبه ۲۸ ادردیبشهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی اشاره نمود و گفت: این روز فرصتی برای مطالعه ظرفیت های سیستان در این عرصه است. ما منتظر ارائه طرح های مسئول میراث فرهنگی استان پیرامون آثار باستانی منطقه هستیم. با اینکه مسئول مربوطه عوض شده باز هم طرحی نمی بینیم. سیستانی که بهشت باستان شناسان است چرا در آن خبری از صنعت گردشگری نیست؟

حجت الاسلام والمسلمین کیخا در ادامه سخنانش با اشاره به مطالبات به حق مردم این منطقه افزود: ذهن این مردم مشغول است که چرا اسامی شهرهایی که به عنوان منطقه آزاد اعلام شد و سیستان هم جزو آن ها بود، هیچ خبری از آن نشد؟آیا کوتاهی مسئولین استان است یا عدم درک مشکلات سیستان توسط وزیر مربوطه؟ گرد وغبار غفلت مسئولان است که سیستان را به این روز انداخته. طرح تجارت چمدانی چه شد؟ پاس مرزی، کارتهای مرز نشینی، تجارت چمدانی، طرح آبیاری مکانیزه ۴۶ هزار هکتار زمین زراعی، عوارض کارخانه سیمان سیستان، منفعت رفتن آب زابل به زاهدان برای منطقه زابل؟ این طرح ها به کجا رسید؟؟؟

وی در ادامه به مشکلات اشتغال منطقه اشاره نمود و گفت: اینکه از استان ما برای کار به استان های دیگر مراجعه می شود یعنی استان های دیگر بیشتر از حد نیازشان ظرفیت شغلی دارند. ولی استان ما به اندازه نیازش هم ظرفیت شغلی ندارد! امیدواریم مسئولین عزیزی که زحمت می کشند، تلاششان را برای خدمت به مردم مظلوم و ولایتمدار سیستان بیشتر کنند.