کدورت آب آشامیدنی زابل مشکل گوارشی و میکروبی ندارد - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : رییس شرکت آب و فاضلاب زابل گفت: کدورت موجود در شبکه آب آشامیدنی شهر زابل به هیچ عنوان مشکل گوارشی و 81614404-6463428میکروبی ندارد و مرکز بهداشت و آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب روزانه از نقاط مختلف شهر تست گیری می کنند و تاکنون هیچ بیماری و یا موارد دیگر گزارش نشده است.

حبیب اعلایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکلات موجود در شبکه آب آشامیدنی زابل در مدیریت ستاد بحران سیستان و بلوچستان مطرح و با پیگیریها و موافقت این ستاد ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه اختصاص یافته است.

وی طول شبکه انتقال آب آشامیدنی از تصفیه خانه تا شهر زابل را ۴۰۰ کیلومتر ذکر کرد و اظهار داشت: ۵۳ کیلومتر از مسیر شبکه های انتقال در شش ماه نخست سال جاری اصلاح خواهد شد.

رییس شرکت آب و فاضلاب زابل بیان کرد: عمر زیاد، رسوبات و فرسودگی لوله انتقال آب آشامیدنی از تصفیه خانه تا منازل مشترکان باعث شده تا آب دچار کدورت شود که با شست وشوی مداوم شبکه این کدورت تا حدودی رفع می شود.

وی یادآور شد: در ۱۰ ماه از سال این آب با کیفیت مناسبی وارد منازل می شود که با افزایش استفاده آب از سوی مشترکین آب جاری در شبکه تا حدودی دچار کدورت می شود.

اعلایی طرح تصفیه خانه آب آشامیدنی سیستان را یکی از بهترین و پیشرفته ترین تصفیه خانه ها دانست و گفت: تصفیه خانه سیستان آب را در دو بخش شیمیایی و فیزیکی مورد تصفیه قرار می دهد که در مرحله نخست با کولرزنی آب وارد شبکه و در مرحله بعدی کدورت آب به یک دهم می رسد.

وی بیان کرد: متاسفانه در گذشته به دلیل نبود تصفیه خانه آب آشامیدنی به صورت خام وارد شبکه می شده که همین مساله سبب فرسودگی و نشست رسوب در داخل شبکه شده است.

پیش از این برخی پایگاههای اینترنتی و خبری مدعی شده بودند که تعدادی از شهروندان زابل به سبب مصرف آب آلوده شبکه آب اشامیدنی این شهر روانه بیمارستان شده اند.