تردد در مرز میلک سیستان سه شیفته شد - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تردد در مرز میلک سیستان پس از مصوبه صبح امروز کارگروه به منظور بهره مندی بیشتر از مرز، سه شیفته شد.

علی اوسط هاشمی ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهرستان هیرمند اظهار داشت: خرد جمعی را باید در نگاه به مسائل و مشکلات قرار داد، نگاه توسعه ای به طرح های کوچک نیست، بلکه توسعه پایدار منطقه با اجرای طرح های بزرگ در دستور کار قرار دارد.

هاشمی

وی افزود: فعال شدن مرز میلک یکی از خواست های دیرین مردم و تجار منطقه بود، که از امروز در راستای تصمیم گیری های انجام شده در کارگروه مرز، تردد در مرز میلک ایران و افغانستان سه شیفته شد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا پایان خرداد ماه نیز دولت مصمم است در خصوص ایجاد منطقه آزاد در سیستان، خبرهای خوشی را به این مردم بدهد، پس امید داشته باشید که مسئولان به حرف ها و وعده های خود پایندند و قصد بازی با افکار عمومی را ندارند.

هاشمی گفت: طرح فروش سوخت مرزی طی ۲۰ روز آینده در مرزهای سیستان و سراوان به منظور توسعه مناطق، افزایش درآمد مرزنشینان و جلوگیری از پیامدهای قاچاق سوخت اجرائی می شود و مردم باید به بهترین شکل در این راستا سهم آوری کنند.

وی افزود: مرز فرصتی است غنی در مقابل مردمان سیستان و بلوچستان که باید از آن به بهترین شکل برای توسعه منطقه و افزایش درآمدهای مردم و رفاه نسبی استفاده کرد، غفلت در این راه اشتباهی بزرگ است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر چه مردم این خطه بخواهند سوخت در اختیار آنان می گذاریم، بازار جدید پیدا کنید که ضمن توسعه منطقه رفاه نسبی را برای شما در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مصوب شده که ۱۰ درصد از سود فروش سوخت مرزی نیز برای تکمیل و توسعه زیرساخت های مرزی در این خطه از ایران اسلامی هزینه شود.

هاشمی یاد آور شد: در راستای نیاز سنجی از منطقه و ایجاد تغییر و تحول در اقتصاد سیستان، هفته آینده عملیات اجرائی ساخت کارخانه لاستیک سازی ۵۵ هزار تنی سیستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در رامشار آغاز می شود.

وی با اشاره به تلاش دولت برای برون رفت سیستان از شرایط اقتصادی کنونی تاکید کرد: دولت از تمامی داشته ها و توان خود برای توسعه منطقه استفاده می کند و اکنون وقت نقش آفرینی مردم است که به یاری دولت بیایند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: انتظار داریم سیستانی ها در زمینه بازگشت سرمایه گذاران بومی منطقه و شناسائی بازارهای هدف در کشور افغانستان نهایت تلاش خود را داشته باشند، چرا که اقتصاد مبتنی بر توان مردم به بهترین شکل توسعه پیدا می کند./مهر