انجام نهضت آسفالت در شهر علی اکبر /بیش از ۲۰ هزار متر مربع از معابر علی اکبر آسفالت شد - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : پس از مدت ها فرصتی دست داد تا دیداری با خانه ی پدری داشته باشم . نمی دانم یا من دیر به دیر به زادگاهم سر می زنم یا شهردار پر تلاش شهرمان همتی مضاعف دارد که هر بار از علی اکبر دیدن می کنم شاهد اقدام عمرانی جدیدی هستم .

 

 

دو

با این که نزدیک به یک دهه است که مجتمع مسکونی علی اکبر نام شهر به خود گرفته است اما همواره یکی از معضلاتی که گریبان گیر ساکنان آن بوده بحث معابر شهری و چگونگی آن بوده است .

 

معابری که در زمستان به سبب باران های اندکی که می آمد مملو از گل ولای می شد و در تابستان نیز با شروع باد های ۱۲۰ روزه مکانی برای ازدیاد ریزگرد ها !

 

وارد شهر که شدم ، انبوه خودرهای حامل آسفالت گرم که در شهر رفت و آمد می کردند نظرم را به خود جلب کرد و چقدر افسوس می خوردم که ای کاش مقصد نهایی این خودرو ها خیابان های نه چندان مطلوب شهرم باشد . از همین روی بر آن شدم تا با مهندس علی اکبر اسدی زاده ،شهردار علی اکبر تماس بگیرم تا از او بپرسم که برای وضعیت معابر شهری که از قضا هم نام خود وی است چه اقدامی انجام داده است ؟

 

اسدی زاده در حالی که با صدایی سراسر شوق سخن می گفت در این خصوص اظهار کرد که در حال ​انجام نهضت آسفالت درشهرعلی اکبر و آسفالت بیش از بیست هزار مترمربع از معابرشهرعلی اکبر از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای واعتبارات ویژه استاندارمحترم ومعاونت محترم عمرانی استانداری است .

 

IMG_4247

 

 

اسدی زاده با اشاره به عنایات ویژه استاندار سیستان وبلوچستان به شهر علی اکبر خاطر نشان کرد : جا دارد از عنایت ویژه جناب آقای مهندس هاشمی استاندار محترم وجناب آقای دکترکرد معاونت محترم هماهنگی وامورعمرانی استانداری به جهت نگاه وعنایت ویژه ای که جهت بهبود وضعیت معابراین شهرداشتند تشکرنمایم .

 

شهردار علی اکبر افزود : درسال ۹۳ حدود ۳۰ درصداز معابرشهربه صورت کامل شن ریزی گردید است که باتوجه به جدید التاسیس بودن شهرعلی اکبروعدم اجرای طرح هادی دراین شهرتعداد زیادی از معابرشهرخاکی وفاقد زیرسازی اولیه می باشدونیاز به زیرسازی وشن ریزی دارد که جهت انجام این مهم نیز همچون گذشته عنایت ویژه استانداری رامی طلبد.

 

از شهردار علی اکبر به سبب پیگیری های متواترش برای حصول این اعتبارات سپاسگزاری می کنم و این که می بینم با دست خالی اقدامات بزرگ و تاثیر گذاری انجام می دهد از وی تشکر می کنم .در مسیر رسیدن به خانه با حسینعلی صیاد یکی از معتمدین محلی که از اقوام نزدیک هم می باشد مواجه می شوم ! ادب حکم می کند تا از ماشینم پیاده شوم و چند دقیقه ای را با او به گفت وگو بپردازم .

 

با او از نهضت آسفالت و اقدامات انجام شده در شهر علی اکبر سخن می گویم واین که آیا از وضعیت موجود رضایت دارد یا خیر ؟ برخی از سخنان حسینعلی صیاد برایم بسیار جالب بود و مهم ترین بخشش آن جا که او با نگاه ویژه ای از استاندار سیستان وبلوچستان یاد می کند .

 

وی می گفت : ما پس از هفده سال شاهد آن بودیم که استاندار سیستان وبلوچستان از این منطقه که بنا به جمعیت قابل توجهی که دارد ولی متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته بود دیدن کرده است .

 

حسینعلی صیاد از اینکه استاندارش چندین بار با پای پیاده از شهرش بازدید نموده و از نزدیک با مشکلات ریزگرد های آن آشنا شده است خوشحال بود . وی تاکید کرد : برای بنده این صحبت ها نفعی ندارد اما بی انصافی است اگر در این مورد سخن نگویم مهندس هاشمی را وقتی داشت از خیابان های شهرم با پای پیاده در حالی که هوای طوفانی شرایط قدم زدن مسئولان را سخت می نمود بازدید می کرد ، از نزدیک دیدم . اینکه او حتی پارچه ای که برای وی آوردند تا سر وصورتش را بپوشد و او قبول نکرد را هیچ وقت از یاد نمی برم .

 

صیاد تصریح کرد : بنده از ریز اعتبارات عنایت شده به شهرداری شهرمان آگاهم و می دانم که اگر عنایت ویژه شخص استاندار نمی بود معابر این شهر فراموش شده نیز هیچ گاه آسفالت نمی شد .

 

وی از شهردارش که در چند ماه گذشته با هیچ امکاناتی هم مجسمه ی آب نما برای زیبایی شهرش ساخته و هم بوستان شهرش را سامان داده و هم با جدیت فراوان مشغول بهبود معابر شهرش است تشکر کرد .

 

با حسینعلی صیاد نیز خداحافظی می کنم ، با آنکه هنوز علی اکبر کار های انجام نشده ی بسیاری دارد و در بسیاری از جهات نیازمند توجه بیشتر است اما همین که می بینم مردم شهرم در این شرایط سخت از اقدامات انجام شده راضی اند با نشاطی زاید الوصف درب خانه ی پدری می ایستم تا بر دستان پر مهر پدر بوسه بزنم . به این امید که بار دیگری که بر می گردم شاهد اتفاقات شیرین تری باشم .

 

داود صیاد

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

شهر علی اکبر