حضور فعال خانم دکتر عالی و دکتر شهریاری در جمع دلواپسان مخالف دولت در طرح استضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دلواپس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت با ۷۶ رأی موافق، ۱۶۷ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۶نماینده حاضر در جلسه با استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش مخالفت کردند.

بر این اساس، پس از نطق موافقان و مخالفان استیضاح و دفاعیات وزیر آموزش و پرورش، فانی با این رأی مجددا در سمت خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش ابقا شد.

لازم به ذکر است، پیش از این طرح استیضاح علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه (۲۶ خرداد ماه) در ۱۰ محور و با ۶۴امضا پس از طی مراحل مندرج در آئین‌نامه داخلی مجلس، از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شده بود. که در جمع امضا کنندگان طرح استیضاح نام خانم دکتر عالی و دکتر حسینعلی شهریاری در کنار دلواپسان مخالف دولت بچشم میخورد. در واپسین ماه های دوره چهار ساله نمایندگی آخرین تیرهای در ترکش مخالفین دولت نیز به هدف ننشست اما از این حرکت نمایندگان زابل و زاهدان می توان نتیجه گرفت :

دولت مردان به تهدید نمایندگانی که منافع گروهی و حزبی را بر منافع منطقه انتخابیه خود ارجح میدانند توجه نکنند، چرا که فشار و تهدید بر استیضاح وزیر همین نمایندگان منجر به عزل آقای کیانی با کمتر از یک سال مدیریت بر آموزش و ‌پرورش زابل شد ولی نهایتا علیرغم تعامل دولتمردان و حذف آقای کیانی نماینده بدون هیچگونه مماشاتی پای استیضاح وزیر نیز امضا کرد و نشان داد زمان استیضاح که برسد در سایه تصمیمات حزبی و گروهی و فارغ از‌ نتیجه صف آرایی بر علیه دولت بر حوزه انتخابیه در کنار مخالفان دولت قرار دارد.

انتظار مردم مظلوم سیستان از نمایندگان این است که در چند ماه باقیمانده به پایان دوره نمایندگی بجای ایجاد جایگاه برای خود در احزاب و گروه های مخالف دولت به فکر مردم رنج کشیده حوزه انتخاباتی خود باشند و از راه تعامل بیشتر با دولتمردان زمینه جذب بیشتر حمایتها را فراهم نمایند