سیستان اسیر گرد و غبار سنگین/ حداقل شعاع دید در سیستان به ۵۰۰ متر رسید - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداقل شعاع دید افقی در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان به ۵۰۰متر رسید.

طوفان سیستان

حسینعلی حسین آبادی گفت : حداکثر سرعت وزش باد در منطقه سیستان در این مدت ۷۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شد که شعاع دید را در شهرستان های زابل و زهک به ۵۰۰ متر رساند.

وی گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شهرهای شمالی استان ۴۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب معادل سه برابر حد مجاز گزارش شده است.

وی شعاع دید فعلی در سیستان را سه هزار متر عنوان کرد و اظهار داشت: وزش باد همراه با گرد و خاک تا اواسط هفته در منطقه ادامه خواهد داشت.

مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: برای مرکز استان (نصرت آباد، میرجاوه، خاش و ایرانشهر) در ۲۴ ساعت آینده در بعضی ساعات وزش باد و گرد و خاک و آسمانی غبار آلود پیش بینی می شود.

حسین آبادی تصریح کرد: احتمال رشد ابر و در بعد از ظهر رگبار پراکنده در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان همچنان مانند روزهای گذشته وجود دارد.

وی با اشاره به بارش یک دهم میلی متری روز گذشته در نیکشهر گفت: از فردا از شرایط ناپایداری هوا به صورت بارندگی در جنوب استان کاسته می شود.

وی افزود: دریای عمان کماکان مواج است و احتمال دارد در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج به ۲ تا سه متر برسد.

وی اظهار داشت: حداقل دمای هوا در شبانه روز گذشته با ۲۰ درجه مربوط به زاهدان و حداکثر دما با ۴۶ درجه مربوط به دلگان بوده است./ایرنا