انتخاب زابل به عنوان دومین شهر برای بهسازی و بازآفرینی فضای شهری - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

به گزارش رسانه نی زار ، شهردار زابل در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما بیان داشت : وزارت راه و شهرسازی ، شهرستان  زابل را بعد از سبزوار به عنوان دومین شهر برای بهسازی و باز آفرینی فضای شهری انتخاب کرد .

شهردار زابل -1

حمید رضا نوری شهردار زابل افزود : بهسازی و بازآفرینی فضای شهری زابل در قالب طرح توانمندسازی ۴۱ سکونتگاه های غیر رسمی از ابتدای سال آینده اجرایی می شود .

نوری بیان کرد: در مرحله اول این طرح ۷۰ هکتار از محلات شهرستان زابل ساماندهی خواهند شد.

وی مساحت محلات حاشیه نشینی شهرستان زابل را ۴۷۰ هکتار اعلام کرد و افزود: در مرحله اول اجرای این طرح  ۲۰ هزار نفر از ساکنان ۵ محله زابل ( اسلام آباد و حسین آباد ٬ هیرمند شمالی ٬ روستای سرحدی ٬ بافت شرقی سه قلعه ٬ محمد آباد بنجار )  از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

شهردار زابل خدمات ارائه شده در این طرح را سند دار کردن منازل ساکنان این محلات ، پیاده روسازی و آسفالت معابر و خیابان کشی برشمرد و گفت: ارائه وام های خود اشتغالی و نوسازی منازل این سکونتگاه ها از دیگر خدمات طرح توانمندسازی ۴۱ سکونتگاه غیررسمی شهری و روستایی شهرستان زابل است.

حمید رضا نوری با بیان اینکه اعتبارات این طرح بصورت مشارکتی توسط ادارات مختلف شهرستان زابل تامین می شود، افزود: هماهنگی ادارات و نهادها می تواند عاملی موثر برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح باشد.

شهردار زابل در پایان بیان کرد: اجرای طرح بهسازی و بازآفرینی فضای شهری زابل از ابتدای سال ۹۵ آغاز می شود و به مدت ۲ سال ادامه خواهد داشت.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.