تماس با نی زار - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

تصاویر و خبرهای اختصاصی خود را به نشانی   NeyzarNews@Gmail.Com  ارسال نمایید/

    نام شما (الزامی)

    آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

    موضوع

    پیام شما

    “عهد نامه نی زار”

    به نام حضرت دوست

    در گستره ی زندگی جوامع امروز بشری ، از رسانه ها به عنوان اصلی ترین ابزار قدرت و ماشین جنگی مدیریت منش فکری جامعه یاد می شود و همین تعریف رسالت بسیار سنگینی را بر دوش رسانه ها می گذارد .

    مدیریت سیاسی و فرهنگی امروز جامعه به نوعی وابستگی بسیار زیادی با رسانه ها دارد و اگر رسانه ای از شرح وظایف اش سرپیچی کند و راه دیگری برگزیند مصائب بسیاری را در جامعه ی مورد هدف خود پدید می آورد .

    آرامش فکری جامعه و پرهیز از تشویش اذهان ، خواسته ی آرمان گرایی است که هر جامعه رو به رشد درصدد تحقق آن است و این امر بدون همیاری مسالمت آمیز رسانه ها و تبیین فضای بدور از تنش در عرصه رسانه میسر نخواهد بود .

    بر همگان مبرهن است که در این آشفته بازار رسانه ای ، هر طیف و گروهی برای رسیدن به مقاصدی خاص ، می کوشند و پیوسته در این اندیشه اند که به صورتی هدفمند مسیر کامیبابی به عرصه های مختلف سیاسی را برای خویش هموار تر سازند .

    اگرچه به دور از انصاف است اگر نگوئیم که در همین آشفته بازار ، راد مردان اندیشه سازی نیز یافت می شوند که همواره کوشیده اند که رسالت جریان سازی که بر دوش آنان گذاشته شده را در عین درستی و بدون وابستگی به جریانی خاص به سر منزل مقصود برسانند .

    از همین روی نی زار ، در سرزمین تبلور اندیشه ، سیستان پای به عرصه ی رسانه می گذارد تا در وهله ی نخست داشته های فرهنگی و هنری مهجور و رو به خاموشی سرزمین اساطیری سیستان را در عرصه های مختلف برجسته تر نماید .

    و از سوی دیگر با پی گیری مطالبات مردمی در تعاملی سازنده با مسئولان اجرایی ، هم مطالبه گر خواسته های مردمی باشد و هم زبان گویایی ، برای آنانی که دل در گرو آبادی سیستان دارند .

    قاصدک ها ، این پیام آوران بی ادعا ، از طلایه دار ترین قسمت نی زار سرچشمه می گیرند و هر عضو این رسانه چونان قاصدکی ساده در تلاش است تا در میدان اطلاع رسانی ، صداقت را درفش کاویانی خویش قرار دهد و از جنجال های پوچ بر حذر باشد .

    نی زار ، مفتخر به این است که عدم وابستگی ، به هیچ گروه یا جریان خاصی را سرلوحه ی فعالیت های خود قرار داده وبه عنوان رسانه ای مستقل بی آنکه عقد اخوتی با کسی بسته باشد ، بر آن است تا از فضای رسانه ای موجود برای بهبود شرایط زندگی مردمان رنج دیده و صبور سیستان بیشترین بهره را ببرد .

    ما بر این باوریم که سیستان امروز نیازمند نی زار های بی شماری است تا با اتکا به قدرت رسانه ای ، این ابزار نرم و در عین حال خُسران آفرین و با مدد قلم های راستینی که جز برای حقیقت طلبی به کار گرفته نمی شود ، گوشه ای از آلام بی شمار این دیار را التیام بخشید.

    گوشه ای از این بار را ما بر دوش گرفته ایم و گوشه ی دیگر نیز نیازمند همیاری شماست .

    نی زار ، اگرچه در عرصه رقابت رسانه ای با یک تیم کاملا تخصصی و بی طرف پا به این میدان گذاشته اما هیچ گاه خود را از همفکری صاحب نظران و فرهیختگانی که نشاط اجتماعی و تحقق خواسته های مشروع را خواهان اند ، بی نیاز نمی داند .

    با ما همراه شوید…